S

Sellan

Hur måna poäng får man på storhäst
1,2,3,4 plac i LB på lokal/reg?
1,2,3,4 plac i LA lokal/reg?
visst är det 20p för varje klass för att bli upklassad. eller är det tex 20p i LB1 men så får man tävla LB2?
hur går det då om man får ihop 20p i LA3 men man vill tävla LA5 ??

Sv: Poäng?

Uppklassad blir du inte från ett visst dressyrprogram, du blir uppklassad från nivån.
Alla poäng tagna på LA-nivå räknas för LC, LB och LA-uppklassning
Poängen tagna i LB räknas bara för LC odh LB osv.
Det spelar alltså ingen roll om du tar dina uppklassnigspoäng i LA:3 eller LA:6, är du uppklassad ur LA så är du uppklassad från ALLA program på LA-nivå (även om de inte heter LA:xx, tex FEI:s program för ponnyryttare som är på LA-nivå om jag minns rätt).
Uppklassad ur LC är du på häst vid 20 p, ur LB vid 50p, ur LA vid 80 p, ur Msv B vid 110p.

De poängen du tar i LC och LB ska inte räknas med i LA-summan, men LA-poängen ska räknas med i LC och LB-summorna.

uppklassningspoäng får man när man placerar sig på regionaltävling och högre, så du får inga poäng på lokaltävling.

Sellan skrev:
men hur många poäng ger placeringarna som 1a 2a 3a?

nu har jag inget TR framför mig men jag tror jag har koll

LB
1:a - 7 poäng
2:a - 5 poäng
3:a - 4 poäng

LA
1:a - 9 poäng
2:a - 7 poäng
3:a - 6 poäng

någon med TR kan väll rätta mig om jag har fel?

Hmmmmmmmmmmmm very interesting. Jag vet några ekipage här i Sthlms området som har startat LA i 10 år med placeringar och jag har alltid undrat varför de inte blir uppklassade men nu förstår jag varför, de har startat nästan uteslutan lokala tävlingar. Jag tycker dock att man borde bli uppklassad från dem också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 638
Senast: Cambrie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka