Plus och minus =?

M

MetallPrinsessan

Jag tror jag håller på att bli galen..

Idag tog jag ett grav.test med PREG det visade att jag va gravid dock va strecket myycket svagt man såg de knappt, köpte sedan clear blue och de visade att jag inte va gravid, åkte och köpte PREG igen för att kolla en tredje gång och då... inte gravid. kan en urinvägsinfektion påverka testet?:confused:

Sv: Plus och minus =?

Nej men hormonhalten i urinen. Ligger du på gränsen eller har för låg hormonhalt så visar testet negativt. Köpt ett känsligare test och testa med morgonurin.

Tips på känsligare test - RFSU's teststickor som finns i dagligvaruhandeln, alltså på typ Ica! :)

RFSU är superbra, jag fick ett mycket svagt streck med det och inget med andra tester, och jag är gravid i v. 35-36 nu :D

Första testet jag tog var nog Apotekets egna eller nåt liknande och fick bara ett svagt streck, så under kvällen åkte vi till Ica och köpte RFSU. Inget snack om saken där, starka streck både med kvälls- och morgonurin. :D

nu har jag testat med RFSU´s test men och... inte gravid.. så jag antar att jag inte är gravid då?.

Här är en till som blir tokig! Vi håller på att tillverka bäbis nr två som vi gärna vill ha så snart som möjligt... trodde att jag lyckats hitta min ägglossning och vi sexade ordentligt då... jag kan ha långa cykler och sist hade jag 42 dagar mellan "mensarna" nu har det gått 53 dagar men enligt testerna är jag inte gravid... däremot KÄNNER jag mig oerhört gravid! Mår illa, är lättrörd och dessutom superhungrig, precis som sist... kan man bli skengravid? Jag känner mig inte stressad att få bäbis nr två men allt har gått så bra med nr ett att jag gärna vill ha en till. Kanske tom två till ;-o Bäbis nr ett är nio månader nu och efter att jag slutat amma när hon var ca 5.5 mån har jag haft mens men som sagt med ganska långa mellanrum. Nu sist fick jag konstiga smärtor (kunde knappt gå raklång) ca 10 dagar efter det jag trodde var ägglossning. Kan det ha varit ägglossningen som gjorde ont? I såna fall har jag missat ägglossningen och går nu och väntar på att få mens... för enligt stickorna är jag INTE gravid... Hmmm konstig kropp man har!

Alla test ska vara väldigt pålitliga. O de ska inte visa att man är gravid om man inte är det. Men de kan visa negativt även om du är gravid..

Vänta en vecka o köp ett test då. Eller ta kontakt med mvc o gör ett test där.

Jag fick mitt glada svar att jag väntade sonen med PREG! O det sträcket va väldigt tunnt. Knappt pålitligt svagt.. Men jag visste ändå att jag va gravid. Det känndes i hela kroppen. Jag litade på det o nu är jag mamma åt min Willie.:love:

Precis sådär hade jag det. Är alltid regelbunden men gick 3 veckor över tiden med negativa tester. Sen kom mensen som höll i sig i 4v. Då gick jag till gyn och ultraljudade mig och det visade sig att jag var full av cystor.
Så nästa gång min mens uteblir och jag får negativa resultat så går jag till gyn direkt och ber att dom kikar på mig. Nu är jag färdigbehandlad och hoppas få tillbaka en normal cykel.
Ett tips till dig, om mensen uteblir ett tag till, så gå och kolla dig!
För många cystor kan innebära problem att bli gravid.

Jag har alltid haft regelbunden mens och första månaden vi försökte så uteblev mensen. Tänkte att det vore ju ett mirakel om det gick så lätt att bli gravid. Köpte test och provade men visade negativt. Köpte ännu ett för mensen har fortfarande inte kommit men fortfarande negativt. Verkar ju konstigt att jag haft regelbunden mens i 20 år och så fort vi försöker så uteblir mensen. Undrar ju om det är huvudet som tänker för mycket.

Jag tror jag håller på att bli galen..

Idag tog jag ett grav.test med PREG det visade att jag va gravid dock va strecket myycket svagt man såg de knappt, köpte sedan clear blue och de visade att jag inte va gravid, åkte och köpte PREG igen för att kolla en tredje gång och då... inte gravid. kan en urinvägsinfektion påverka testet?:confused:

Just PREG hade en batch som gjorde det som inte ska gå, visade gravid trots att kvinnan som testat inte var det. Nu tror jag de har återkallat alla de felaktiga testen dock.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar sen ett år tillbaka i en butik (ja alltså har jobbat i butik i över sex år, men inte i denna butik, haha). Det rör sig om en...
Svar
6
· Visningar
2 036
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Skriver under anonymt nick. Igår gjorde jag ett grav.test (Preg) som Visade positivt. Ett svagt streck kunde man se. Men vart ändå...
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: Fibusen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 416
Senast: pews1972
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025