Plugga så att jag får grundskolebetyg distans?

Sandrahorse99

Trådstartare
Hej på er!

Jag försöker ta reda och läsa på olika sidor om vuxenutbildningar för att plugga upp grundbetyg i speciellt svenska, matte, engelska samt efter det Gymnasiet betyg i dom ämnena.

Läste på min kommuns sida och dom har vuxenutbildningar samt distans om jag förstått det som. Men det finns väll olika ställen man kan plugga upp betyg på te.x Hermods? Eller måste man ta det i sin hemkommun? Det viktiga är att det inte får vara för komplicerat och på distans så att det funkar med mitt jobb på sidan av.

Någon som har erfarenhet eller vet hur jag enklast tar reda på allt?

All information om att plugga upp betyg mottages.

Hej på er!

Jag försöker ta reda och läsa på olika sidor om vuxenutbildningar för att plugga upp grundbetyg i speciellt svenska, matte, engelska samt efter det Gymnasiet betyg i dom ämnena.

Läste på min kommuns sida och dom har vuxenutbildningar samt distans om jag förstått det som. Men det finns väll olika ställen man kan plugga upp betyg på te.x Hermods? Eller måste man ta det i sin hemkommun? Det viktiga är att det inte får vara för komplicerat och på distans så att det funkar med mitt jobb på sidan av.

Någon som har erfarenhet eller vet hur jag enklast tar reda på allt?

All information om att plugga upp betyg mottages.
Det enklaste är att prata med studievägledaren i din kommun, det är lite olika från kommun till kommun. Jag har bara läst in gymnasiebetyg och gjorde det via kommunen men på Hermods. Det man behöver ha koll på är att man måste göra nationella prov på plats.

Jag säger samma som Snurrfian, prata med studievägledaren i kommunen. De kommer hjälpa dig rätt. Det är ju kommunen som betalar för utbildningen, så oftast måste man gå en utbildning som kommunen godkänt. Vissa kommuner godkänner tex Hermods, medan andra inte gör det.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 101
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 107
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Hej! Jag skulle behöva lite hjälp gällandes hur man ska tänka nu efter gymnasiet. Som person har jag länge varit väldigt studieinriktad...
Svar
10
· Visningar
1 521
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 332
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka