Monkie
Trådstartare
Har funderat mycket på att studera på distans och så småningom söka mig vidare i arbetslivet. Jobbar heltid med vårdadministration nu. Skulle kunna tänka mig att byta arbetsplats framöver men lite oklart vad jag vill göra. Administration i all ära, men jag är osäker på om jag verkligen vill sitta framför en dator i resten av mitt liv. Har jobbat som vårdbiträde, assistent mm innan och trivdes men känner att det är rätt skönt att kunna stänga dörren om sig nu, plus att jag har tröttnat på att jobba helger och kvällar. Det är dock inte hugget i sten.
Funderar också på ifall det är bättre att stå ut några år till och börja plugga "på riktigt" framöver (behöver amortera några år till innan det är möjligt). Går också igenom en IVF nu.. I så fall kommer jag kanske vara 45 när/om jag börjar plugga...
I perioder finns det också möjligheter att jobba mindre på min arbetsplats men det är ganska ojämnt och oförutsägbart. Har tagit på mig andra uppgifter då och då men tröttnat lite eftersom det aldrig syns i samma månads lönekuvert. Om jag hjälper en annan mottagning 20% en månad skulle jag vilja ha lön för det fast att det sker på min arbetstid. Jag har ju jobbat extra effektivt för att kunna hinna.
1. Vad kan det finnas för möjligheter till ett helt annat yrke genom att plugga på distans?
2. Är det rimligt att tänka 25% studier ovanpå heltidsjobb?
3. Hade gärna jobbat hemifrån men behöver en bra lön, är det ens möjligt?
Funderar också på ifall det är bättre att stå ut några år till och börja plugga "på riktigt" framöver (behöver amortera några år till innan det är möjligt). Går också igenom en IVF nu.. I så fall kommer jag kanske vara 45 när/om jag börjar plugga...
I perioder finns det också möjligheter att jobba mindre på min arbetsplats men det är ganska ojämnt och oförutsägbart. Har tagit på mig andra uppgifter då och då men tröttnat lite eftersom det aldrig syns i samma månads lönekuvert. Om jag hjälper en annan mottagning 20% en månad skulle jag vilja ha lön för det fast att det sker på min arbetstid. Jag har ju jobbat extra effektivt för att kunna hinna.
1. Vad kan det finnas för möjligheter till ett helt annat yrke genom att plugga på distans?
2. Är det rimligt att tänka 25% studier ovanpå heltidsjobb?
3. Hade gärna jobbat hemifrån men behöver en bra lön, är det ens möjligt?