C
Colombia_Girl
Har nyligen satt igång min häst efter en rejäl hälta. Hon Fick först bara prommenera ut på kortare vänder. sedan så fick jag börja skritta henne kortare bitar osv... När jag en dag beslöt mej för att ta och longera henne nere på åkern, så fick hon ett tok spel! fick henne att gå fint i skritt i ca 5min sedan så sa det tjong i skallen på henne. Hon sprang oavbrutet i 20min i hopp,kick,stegring och kastning.. jag fick henne inte att sluta. Fick som tur var syn på en av stallvännerna med sin häst, så hon fick komma ner till ängen och stå där med sin häst för att min skulle lugna sig. Allt gick väl endå ingen skadade sig.
Nu har jag ridit henne av och till i ca 1månad och ibland när vi är ute så får hon tjong i skallen och börjar konstra sig. Öronen piggt framåt och lika fort som det kom kan det försvinna...
Har haft näst intill vecko kontakt med min vet. då hon alltid lyckas skada sig. har även haft ut en utbildad equieatriker som har gått igenom henne utan några problem.
Vad är det som händer i min hästs huvud? Ps.. hon äter nästan inget kraftfoder...
har ni några ideer? Snälla hjälp till och spåna lite..
Nu har jag ridit henne av och till i ca 1månad och ibland när vi är ute så får hon tjong i skallen och börjar konstra sig. Öronen piggt framåt och lika fort som det kom kan det försvinna...
Har haft näst intill vecko kontakt med min vet. då hon alltid lyckas skada sig. har även haft ut en utbildad equieatriker som har gått igenom henne utan några problem.
Vad är det som händer i min hästs huvud? Ps.. hon äter nästan inget kraftfoder...
har ni några ideer? Snälla hjälp till och spåna lite..