Plötsligt oregelbunden mens?

Jag tror inte man kan analysera cellprov som tas vid blödning. Det brukar ju stå på kallelsen vid svarsalternativen ungefär "ej analyserbart pga blodblandat"

Fast jag hade slutat blöda när jag tog cellprovet såklart, men att min mens pågick i 14 dagar och aldrig har gjort det innan fick mig att boka in det.
 
Min syster har haft problem med sin mens i flera år, efter att den hade varit regelbunden i princip sen hon fick den. Det började med att hon var tvungen att byta skola, till en som hon absolut inte trivdes på med en mentor som typ hatade henne (skolan hon gick på innan las ner när hon skulle börja nian, så hon hade liksom inte så mycket att välja på), och sen har mensen inte riktigt kommit igång mer. När den väl kommer är den som vanligt, men jag tror att hon har haft den tre gånger på hela 2014. Hon har varit och kollat upp det, och de hittar inget fel. Läkaren trodde helt klart att det berodde på stress, eftersom det utlöstes så tydligt i samband med skolbytet, och eftersom hon fortfarande är stressad på grund av skolan till och från (hon går en ganska krävande gymnasielinje nu) så kommer det inte igång ordentligt. I somras när hon inte gick i skolan kom mensen. Det psykiska måendet i övrigt påverkar nog mycket mer än vad man kanske tror.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 645
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Har haft regelbunden mens så länge jag kan minnas, och aldrig någonsin haft någon typ av blödning mellan menstruationerna. Men så igår...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
41 026
Senast: chio
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 217
Senast: Tora
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp