Plötsligt inkontinent..?

lady_vip

Trådstartare
Lillam började löpa för första gången för 12 dagar sen, och idag upptäckte vi att hon har börjat kissa på sig. Först en fläck i soffan (woho, hur fasiken får man bort kisslukten..???) och nu 2 gånger under dagen i bädden.
Vi har varit ute med henne, men hon är inte särskilt medveten om att hon har kissat ner sig...

Var iofs ett tag sen jag hade löpande tik, men jag kan inte minnas att de nånsin kissade på sig, bara mer kissande än innan.

Har ringt min vet., som skulle ringa upp, men någon som känner igen det? För övrigt opåverkad, utan feber eller flytningar.

Sv: Plötsligt inkontinent..?

Min var likadan i samband med att hon började löpa. Hon läckte som ett såll och pölarna var enorma. Vi tog alla möjliga typer av prover för att vara säkra på att det inte var något fel på hunden, men inte konstigheter påvisades. När löpet upphörde så var det som om någon viftat med ett trollspö och det kissades inget mer inne.

Vanish blev min bästa vän! Men kolla att tyget är färgbeständigt så att det inte bleks.

Får nog inhandla Vanish då...

Det enda jag kan tänka mig är urinvägsinfektion, hon gick prov i onsdags och det är vattenapportering, men hon är inte känslig i vanliga fall och vattnet var inte kallt. Jag vill inte banka på stora trumman, men min sambo är väldigt orolig för henne, så jag får vara lite orolig jag också;)

Jag har hört flera berätta om tikar som kissar på sig i samband med första löpet.

Terriern kissade också på sig under natten i samband med första löpet. Har fått för mig att det är hyfsat vanligt.

Jag har inte haft någon tik som kissat på sig vid löp, men

OBS! Jag har hört, inget jag kan säga är sant, att dom blir "retade" av allt slickande "i baken" när dom löper, och därför kissar, en retning alltså.

Min löper också för första gången nu. Hon har inte läckt nånting (som jag sett), men däremot väcker hon mig långt mycket tidigare om morgnarna nu än hon gjorde innan.

Jag har noterat att hon har svårt känna när hon har pinkat klart. Vilket innebär att hon går iväg och det droppar lite om henne.

Enklast är att inte ha dom i soffan överhuvudtaget det är en hund :angel:

Det är ju knappast något du har att göra med. Den lilla ligger i soffan eftersom vi tycker det är mysigt, i normala fall läcker hon ju inte..

Jag har ju märkt att hon kissar mycket mer öht. Pratade med vet. som förvisso inte menade att det var normalt, men knappast konstigt:)

Får jag låna tråden lite?

Agnes har lämnat lite fläckar efter sig nån vecka nu, typ bara blöta luktar inget.
Men nu när vi kommit in från promenaden blev den en ganska stor fläck efter henne och hon brukar vara lite kladdig i svansen/på bakbenet.
Hon är ju 6år o har inte haft såhär innan och hon ska inte löpa förns i vinter..

Loka hade också en period när hon kissade på sig, hände inte så ofta, men i perioder kunde det vara ett par dagar i veckan. Sen kastrerades hon och det har inte hänt sedan dess, men vi diskuterade med vetten och han menade att det var för sällan för att sätta henne på medicinering. Men jag kunde aldrig riktigt se något samband mellan när det hände...

Vi ska kastrera Camaro i oktober, för en tik i hennes storlek kostar en vanlig kastrering 5500 kr och via titthål 6500 kr.
Verkar vara samma priser överallt, men titthål görs bara hos djurdoktorn här i stan.

Ja det ska vi. Känns mkt tryggare + att det blir snabbare återhämtning.
Jag är av förklarliga skäl en aning nojig över operationer osv, vill att det ska bli så litet ingrepp som möjligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
418
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: movi
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
601
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
468
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka