Pleasure sto

B

B Cool

Undrar lite vad man får för en härlig pleasure stammad och tävlingsklar pleasure tjej på 4 år? Hon är väldigt vacker 155 hög fux väldigt quarter typisk= muskulär, riktigt fint huvud.
Underbara gångarter. Med rätt träning snart tävlingsklar för pleasure och western riding. Hittils blivit allroundtränad med inriktning reining och kor, pga husses intresse. Men vi märker ju att hennes naturbegåvning ligger åt det hon dessutom är avlad för just pleasure sidan. Ack stackars husse...
Någon som vet?

Sv: Pleasure sto

Måste bara påpeka att det inte är tanten på bilden...

Det är nog allround på pappans sida men pleasure på mammans.
Pappan är en kolsvart kille som tävlas cutting och mamman är en skönhetsdrottning efter Investment Asset som är importerad från Kanada.:)

Ja det kanska är fel att kalla henne pleasure stammad då hon även har kosse stam man kanske ska kalla henne allround stam men hon har pleasure look och utstrålning och det är definitivt hennes gren.;)
Hon har mycket good will och otroligt bussig lite seg kanske man kan tycka. Finns inga dumheter i denna tjej, väluppfostrad och genom snäll.

Har redan listat ut stammen via din hemsida :D

Du har rätt i att det inte är någon ren pleasurestammen jag förstårvad du menar. Men är hon 3 eller 4 år?

Välridna yngre hästar är inte så svårsålt. Jag skulle dock gissa att du inte kan konkurrera med en välstammad ren pleasurehäst i pris (där har du ju också USA att konkurrera med) så jag hade inriktat mig på ryttare som söker bra,snäll och välriden allroundhäst med tonvikt åt de grenarna (WP, WR, Trail osv)

BTW så gillar jag hennes mamma och mammans fäderne skarpt!

Senast ändrad:

Nej hon är inte fyra än. Tänkte vänta med att sälja henne till i vår, då är hon fyra. Vill träna henne mer och haltra henne, eventuellt lämna henne till någon duktig pleasure ryttare för träning/tävling så hon får en bra förutsättning att hitta rätt hem när vi sätter ut henne till salu.
Hon är lika vacker som sin mor.Nej förstås vackrare enligt mig som är sååå opartisk:rofl:
Vad ska man begära i pris då?

Ska försöka fixa någon bild. Finns en bild på henne som tvååring på min hemsida. På GOWR finns hon under bilder, SM vinnare High Chaparall, Det är den längst till vänster. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen
Tillbaka