Pleasure ämne?

S

Sellan

vad tycker ni om denna pålle i pleasure?
http://www.youtube.com/watch?v=qgQAexiVzhY
hon kan inte riktigt galoppfattning än, lite ostadig i galoppen. fattar ofta fel, hon har varit skadad mkt men är nu i uppbyggnadsfas, 3gången vi galloperar i år!
jag vet att jag inte sitter riktigt rätt, men man får kompromissa när man har en stenhård hopp/allround stubbensadel, när hästen dessutom är lite småtjock så den hamnar för långt fram. och jag e mkt väl medveten om mina rytterliga missar :D ;)
hon piskar inte med svansen, det BLÅSER (filmat igår):p

sååå tror ni att hon skulle passa i pleasure/horsemanship?
vad tycker ni om hennes jog?

Sv: Pleasure ämne?

Här är några exempel på en pleasure hästs exteriör:

likaversionsm.jpg

lastdetail.jpeg

I denna klass skall hästens prestation och exteriör bedömas, med minst 20% av bedömningen baserat på skicket och exteriören. Men det beror ju också på vilken nivå du tävlar i.
Men jag som själv är pleasure ryttare anser att din häst inte har någon exteriör för pleasure.

Förövrigt tycker jag att du har en fin och lite rund (;) ) häst som du gjort ett bra jobb med hittills!

Senast ändrad:

tyvärr har jag så korta tyglar att jag inte kan länga :crazy: fast ska börja använda mina andra tyglar på henne snart, dock blåste det så mycket så jag vill inte att hon ska bli snärtad ;)

hon är ett halvblod avlad för dressyr så man får kämpa med det man har ;)
Hon har en skada i frambenet (redan innan vi köpte henne ) vilket gör att hon aldrig kommer kunna tränas "fullt ut", "trevlig promenadhäst" sa de på kliniken..
i pleasure så är det så "lågt tempo" så tror jag inte att benet kommer belastas samma sätt, då jag inte får hålla på med hoppning och ökningar. du kanske såg hennes säkerhet på bommar = ingen bra hopphäst ;).. hon har problem ibland bara att skritta över dem, skulle nog inte passa i riding...

hon är väldigt känslig för ben och hand, lite nervig, så man får ofta vara "passiv" annars så hoppar hon bara rakt ut i luften.. lätt i framdelen är hon också.. fast vi har tränat med skrämselsaker så hon är bättre nu.

min ambitonsnivå med henne just nu är D.. eller snarare W&T

ajdå var vi så dåliga att ingen vill kommentera? ;)

nejdå, men vet inte riktigt om jag tycker att den är ett pleasure ämne JUST NU iaf.
Men jogen såg inte så pjåkig ut =), och man kan väl lära vilken häst som helst att gå i låg form? eller?!

Jag menar jag själv rider en del engelskskolade nsv och dom blir bara duktigare och duktigare.. menmen jag är inte så jätte insatt på just pleasure så vågar inte säga mycket mer..

Lycka till!

detta är en dressyrhäst (E: Highlight, så långt bort från western man kan komma? :angel: ). jag har tidigare tävlat dressyr med henne och kör det "paralellt". vi satsar på LA nu i höst :D

Ok, jo hon skulle nog göra bättre ifrån sig i dressyr =)

men i pleasure på D-nivå borde väl hon kunna passa i? min ambition med henne är max C-nivå.

nu menar jag på WRAS tävlingar

D-nivå absolut! Har sett mindre bra än din på den nivån.

Vill du rida pleasure så är det klart att du ska göra det! :) Alla satsar ju inte på att bli världsbäst, och då tycker jag att man kan rida/tävla med den hästen man har. Man vet ju vad man har att jobba med! Jag såg inte hela filmen, men jag tyckte att ryggningen i början var fin! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka