Playboy - icke godkänd ponnyhingst

dimmansstuteri

Trådstartare
Har i många år funderat på vad det kan ha varit för hingst, hans avkommor var födda på 1970/80-talet och jag misstänker att han var skäck. Har fått för mig att han fanns här i Sverige och betäckte ägarens egna ston. Tyvärr är de flesta avkommor efter honom registrerade med okänd härstamning, men bl a Lady Banana f.80 hade placeringar i msv hoppning.
Finns det någon som vet mer? Höjd? Ras? Eventuell stam? Var han visad någon gång? Resultat?

Hlsn Helena

Sv: Playboy - icke godkänd ponnyhingst

Har i många år funderat på vad det kan ha varit för hingst, hans avkommor var födda på 1970/80-talet och jag misstänker att han var skäck. Har fått för mig att han fanns här i Sverige och betäckte ägarens egna ston. Tyvärr är de flesta avkommor efter honom registrerade med okänd härstamning, men bl a Lady Banana f.80 hade placeringar i msv hoppning.
Finns det någon som vet mer? Höjd? Ras? Eventuell stam? Var han visad någon gång? Resultat?

Hlsn Helena
Var inte Playboy en son till arabkorsningshingsten Bin-Tang e. KaribaOX? Bin-Tang var skäck, fanns först i Göteborgstrakten och sen fanns han i skåne, han var en mkt bra hoppare, och blev far till lite ponnier runt göteborg och senare i skåne. /Madde

Sv: Playboy - icke godkänd ponnyhingst

hejsan, vet att det var väldigt längesedan denna disskutionen var uppe, men måste ändå fråga om du har fått reda något om PlayBoy ? Jag har nämligen en av hans avkommer Lady Banana som är brunskäck som är f-80. Jag o min syster fick henne för 6 år sedan och jag tycker att det vore kul att få veta lite om vad vår gammla tant har för stam och tävlingsresultat o liknade. Jag vet inte ens vad hon är för ras, den enda jag vet är att hon har haft en ägare i skåne för väldigt länge sen, och att hon är mamma till b-ponny amaharric, så det vore jätte kul om någon vet nåt om min lilla Lady .

Liknande trådar

Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 559
Avel Nej jag vill inte ha några diskutioner att vara eller icke vara i den här tråden. Vill inte ha något tjafs alls utan söker bara...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
39 889
S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 677
Senast: Blossi
·
  • Låst
Avel Val av New foresthingstar 2007 Det finns ju trådar om hingstval till connemara, Sv hbl och arab - nu är det dags för Den Stora New...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
23 729
Senast: Augustine Lava
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka