Platsar fälttävlan i OS?

Araminta

Trådstartare
(Hoppas moderator låter denna ligga kvar här, eller på något annat "allmänt" forum då det vore intressant med åsikter även från ryttare av andra dicipliner)

Med anledning av det senaste nummret av Ridsport:

14 dödsolyckor på 1,5 år - Är fälttävlan FÖR farligt?
Bör den strykas som OS-gren? Bör det totalförbjudas?

Vad tycker Bukefolket?

Diskussionen är fri OCH trevlig!

Senast ändrad:
Sv: Platsar fälttävlan i OS?

Jag tycker kanske att de borde se över säkerheten, men samtidigt vet ju de som sysslar med sporten vad de ger sig in på.. Kluven i den här frågan men samtidigt är det en stor sport och då platsar den ju i OS.

Absolut inte totalförbjudas, som sagt vet ryttarna vad de ger sig in på och det har ju verkligen blivit mer tydligt nu, men det är ju en varningsklocka med 14 döda inom sporten på så kort tid. Ha säkerhetsinspektörer på alla tävlingar kanske är ett alternativ?
Fler lösningar på hur de kan göra sporten säkrare, vilket jag antar det redan jobbas på.. Men riktigt säker blir väl egentligen aldrig någon sport.

Liknande trådar

Fälttävlan Jag funderar på att skaffa mig en till häst framåt nästa vår. Men jag är osäker på hur mycket pengar jag behöver spara ihop till för att...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: Trolldruva
·
Islandshäst Regler för forumet "Tävla Islandshäst" Detta forum är avsett för diskussioner kring Tävling och Träning av Islandshästar utrustning...
2
Svar
39
· Visningar
10 167
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar