Plats för katt?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Berelain
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 823
B

Berelain

Hur stort ungefär anser ni att man måste bo för att kunna ha en innekatt? Utan att den blir uttråkad? Att bara ha ett rum att springa i låter ju inte speciellt kul menar jag, men vad tycker ni om detta?

Sv: Plats för katt?

För katter är nivåer viktigare än golvyta. Den behöver något att klättra på, gärna hyllor på hög höjd att smyga omkring på, och möbler som den kan smita bakom eller under. Kan man tillfredsställa kattens behov på det sättet anser jag (och många med mig) att det är mindre viktigt om det är på 25 eller 125 kvm.

jag bor i en etta med 3 stycken o dom ser ut att trivas. :banana:

Jag hade två katter i en 1:a på 33 kvm. Och dom trivdes, dom älskade min loftsäng! Så jag tror oxå mer på volym än yta.

Är det bara en katt som du ska ha så är det ju viktigt att man leker och umgås mycket med den.. Min norska skogskatt blev galen om han inte fick tillräckligt med uppmärksamhet. Han är iofs väldigt krävande.. kommer han o vill ha klapp o man bara går förbi honom får man smisk på benet av en stor tass. Numera har vi flyttat till villa och skaffat en tjejkompis till honom + att dom får va ute nån gång i veckan :)

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 368
Senast: ameo
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
473
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 104
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Vi ska flytta ut på landet och har en innekatt (exotic) som jag funderar på ska börja få gå ut dagtid då vi bor lång ifrån en väg och...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka