plaströr över trästolpar

Moppa123

Trådstartare
Hejsan!
Jag ska bygga permanent hagar och funderar på vad som är bäst. Trästolpar med elband, eller med slanor?
men kom naturligtvis att tänka på ätandet på träet och hur man löser strömförsörjningen på vintern.

men kom på att i ett stall såg jag att de fanns plaströr de trädde på järnrör, och funderade om någon här vet var dessa plaströr finns att införskaffa? ( det var hagstolpsrör ) eller om det är en helt vansinnig tanke att sätta plaströr på trästolpar ( röta osv)

vad tror ni är bästa lösningen?
(elband, elrep osv osv.. har ni ideer? =

Sv: plaströr över trästolpar

Jag skulle satsa på vanliga trästolp.
Har nyligen läst en artikel om just gnagning på trästolp. Den som skrev artikeln menade på att hästen inte gnager på stolpen för att det är kul utan för att den saknar något, kan ju vara mineralbrist eller att den är hungrig (får för lite grovfoder). Mina hästar gnager på träden i hagen under vintern men har aldrig gett sig på någon av stolparna. Och så är det just bara under vintern som de gnager på träden så jag vet inte riktigt vad som saknas, men hellre en rejäl hage med träd som de kan gnaga på för de har behov ibland av att gnaga träd.

Gillar inte plaststaket då det enda jag träffat på var hemskt ostabilt och nästan vek sig när hästen ställde sig och kliade mot det.

/M

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka