plastikkirurgi?

Flingan

Trådstartare
Jag har en kropp som ser ut som en upponervänd triangel Alltså smala höfter och breda axlar, visst det skulle väl vara okej om jag inte hade haft som valkar vid höftbenen, rumpan går liksom in och så ser jag tjock ut fast jag inte är det, fettet väller liksom över som om man hade för tajta byxor. Kan ju säga också att jag är 170 cm lång och väger 55 kg, är alltså inget överflödigt fett som valkar sig :P
Har försökt träna fram en större rumpa men ingröpningen vid höfterna är liksom kvar, har nu börjat fundera på en operation. Vill absolut inte lägga in nå inlägg utan tänker mer på att injicera eget fett, kan dock inte hitta någon klinik som erbjuder detta. Någon som har några erfarenheter, tips, råd??
 
Sv: plastikkirurgi?

Kom ihåg att kroppen förändrar sig massor, jag vid 18, 25 och 30 är helt olika! Rumpan var bara där en dag...:)
 
Sv: plastikkirurgi?

jag tycker du ska satsa på att ta reda på vilka kläder som passar din kroppsform istället. Det är inte alltid det man själv tror,

Jag anser att de flesta INTE passar i lågt skurna supertighta byxor. Då kommer det se ut som valkar även om man är smal för de allra flesta.
 
Sv: plastikkirurgi?

Som du redan fått veta: kroppen förändras! Att börja exprimentera med kroppen för tidigt är aldrig bra. Hur gammal är du?
Alla får "fett" som väller över om man har tighta byxor. Det är bättre hitta det som passar just dig och din form.
 
Sv: plastikkirurgi?

Sök lite på bodyjet, har en vän som gjort den typen av ingrepp och är nöjd.

Jag själv har också gjort plastikoperationer och tillhör inte skaran som kommer säga "kroppen förändras, var nöjd, lär dig älska dig själv osv".

Det är din kropp, och dina val, men tänk igenom allt noga, väg in riskerna noga, och konsultera alltid mer än en läkare/ klinik.
Tänk också på att kirurgerna också till viss del är säljare, det gäller att kunna vara kritisk till allt de säger :)
 
Sv: plastikkirurgi?

24 år är jag, känns inte som kroppen kommer ändra sig direkt.. Kanske var lite luddig men spelar ingen roll om jag är utan byxor blir det liksom en ingröpning vid höfterna som gör att det ser ut som valkar.
Tips på hur man klär sig på bästa sätt? Älskar ju dock tajta kläder..

Tack för tipset Eloise, ska kika in det!
 
Sv: plastikkirurgi?

Jag har precis samma problem som du. Nu väger jag iofs 20 kg mer så nu är groparna ännu tydligare. Men som smal hade jag också dessa gropar, och jag säger bara: hög midja! Mina jeans med hög midja är de som sitter bäst. Jag använder aldrig kjolar som inte är midjekjolar och klänningarna är skurna i midjan. Detta får mina axlar och höfter att se lite mer proportionerliga ut, "valkarna" försvinner och jag blir mer kvinnligt formad än vad mina breda axlar gör mig.
 
Sv: plastikkirurgi?

Du kanske borde gå i terapi istället? Tror man lätt projicerar andra saker på kroppen.
 
Sv: plastikkirurgi?

Lär dig tycka om din kropp istället! Jag har haft jättemycket komplex för allt möjligt och verkligen mått dåligt för att jag inte kan ändra något.

Och det blir inte bättre! Mitt liv blir inte bättre för att jag hänger upp mig på skitsaker och framförallt saker jag inte ens kan ändra.

Operationer är riskfyllda på både det ena och det andra sättet. Mitt råd är att bara sluta se fel och koncentrera dig på att vara nöjd med dig själv istället. Kommer alltid finnas nån annan med finare hår, fylligare rumpa och smalare midja. Jag tror inte vägen till att bli nöjd med sig själv ligger i plastikkirurgins land.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·
R
Äldre Grymt självutlämnande tråd men here we go. Ska gå på mitt första bröllop här i sommar och känner bara SUCK och STÖN över detta pga vad i...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
23 237
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp