Plaskar i vatten ?

S

Schrewelius85

Hejsan!Har en fråga,jag var ute och red igår,och red bort till en stor sjö med min häst.Tänkte hon kommer aldrig att gå ner där. Hon hatar nämligen när man spolar benen på henne eller gör ngt annat med vatten runt henne.Men hon gick rakt ner och började att plaska runt omkring sig jättemkt! Ville knappt gå upp igen.Ngn som vet varför hästar plaskar i vatten med frambenen så de stänker över allt? :bump:

Sv: Plaskar i vatten ?

För att det är kul! :D

(Kan också vara ett täcken på att hästen vill rulla, men du hade nog märkt om hon lagt sig ner ;))

Jag har en som är precis likadan. Hatar när man spolar vatten med slang eller svampar henne. Hon gör inte så mkt men tycker inte om det och någon måste hålla henne. men när man kommer till en sjö så plaskar hon som en galning och stänker ner mig helt! :) Hon vill även lägga sig ner hela tiden så det är så där kul att sitta på henne i vattnet :angel:

Jag har även varit med om att hon lagt sig ner med mig två gånger i djupa vattenpölar med sadel och allt. Matte var inte så glad :devil:

(Kan också vara ett täcken på att hästen vill rulla, men du hade nog märkt om hon lagt sig ner ;))
Det gjorde inte jag den gången fjordan rullade sig i ett dyhål i skogen och använde mig som underlag. Hon bara slängde sig ner.:crazy: Jisses vad skitiga vi blev.:eek:

Haha ja rulla sig gjorde hon aldrig:P men roligt ´var de!

Liknande trådar

Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 637
Senast: Pilot
·
Hästvård Hejsan! Jag måste fråga om en sak som hände igår med min ponny som blev en riktig obehaglig händelse och undrar om någon har varit med...
Svar
3
· Visningar
1 729
Senast: ebaug
·
Hästhantering Hej! Ny här så vet inte riktigt hur detta går till men hoppas på svar från någon. Har skaffat ny medryttarhäst för ett tag sen, en...
2
Svar
31
· Visningar
2 726
Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
2 094
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur