Plantera i torkan?

silverblom

Trådstartare
Jag vill plantera lite nya buskar och blommor i trädgården men det är ju torka nu igen! Kan man plantera ändå eller ska man vänta? ska man helst plantera på våren eller går det bra mitt i sommaren med?

Krukodlade kan man plantera när man vill i princip, barrotade när växten är i vila, dvs under vinterhalvåret. Sen måste man vattna ordentligt under första säsongen när det är så här torrt.

Under högsommaren torkar inte bara jorden uan solen torkar också ut själva växten.

Det ÄR krångligare att få plantor att ta sig bra under högsommar, än under skonsammare tid som vår och höst.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
472
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
777
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Vi har en liten tråkig rabatt där jag vill plantera en marktäckare. Problemet är att de små syrenernas rötter är enorma och att det inte...
2
Svar
22
· Visningar
1 553
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka