Planeringen funkade inte riktigt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade tänkt ha bilen packad idag redan på morgonen och sedan var det meningen att jag skulle dra söderut direkt efter jobbet. Nu blev det en viss tidsbrist så jag hann inte med det. Sen har jag inte heller lyckats boka in några visningar på hus, mer än en som har en planerad visning på söndag. Den ska jag i alla fall åka och glo på.

Det var några objekt som var av visst intresse, men den ena lyckades jag inte boka in en visning på i helgen och en annan har jag strukit från listan för det går inte att ha ett riktigt internet där, d.v.s. fiber eller adsl. 3G och 4G litar jag inte ett dugg på. Det kan förstås vara fördomar men än så länge vet jag inte bättre. Bukeoraklet har inte kunnat ge så detaljerade upplysningar om saken.

En sak jag i alla fall har noterat är att mäklare rent generellt är usla på att informera om vilka internetmöjligheter det finns och när man kollar på telias sida om vad de kan leverera till en viss adress så kammar jag rätt ofta noll.

Lånelöfte har jag i alla fall ordnat. Till min lilla förvåning blev det ett något mindre belopp än jag hade räknat med, men det räcker ändå ganska långt. 3 banker kollade jag. En av dessa hade verkligen stentuffa regler så jag förstår inte riktigt vilka deras kunder är. Inte är det jag i alla fall.

Jag fattar inte riktigt hur bankerna räknar ibland. För mig ser en del av deras schablonsiffror ut som tagna ur luften då de är ganska långt från min verklighet. Eftersom jag i flera år har bokfört mina hushållsuppgifter har jag rätt bra koll på vart mina pengar tar vägen.

I mitt lånelöfte står det 4500 kr/ månad som driftskostnad för huset. Va? O_o När jag bodde med exet (för två år sedan) så var driftskostnaden för det huset inte ens hälften av det där och när jag läser om olika fastigheters driftskostnader så verkar den summan inte vara så ovanlig heller. Jag hade ju inte tänkt mig någon jättevilla som kostar multum att värma upp.

Idag noterade jag att en fastighet som jag var väldigt intresserad av för ett tag sedan, åter har dykt upp på hemnet. Man kan ju undra varför. Har köparna dragit sig ur och varför det i så fall? Det var ju bud på stället. Så fort det blir vardag ska jag nog höra efter varför den åter dykt upp på marknaden. Stället ser rätt fint ut.

Men som det ser ut nu så blir det nog tyvärr bara en visning i helgen. Fasiken att det ska vara så långt till vissa ställen att det blir svårt att hinna se dem före semestern.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp