Sv: Planera barn, hur gjorde ni?
Som ni säger är det ju verkligen upp till var och en vad man vill ha gjort. Jag ska författa en lista med punkter som jag vill ha avbockade så kanske det blir mer överskådligt.
Jag inser att det inte finns något bra svar på något så högst personligt som detta, jag vill mest bolla mina funderingar.
Nyss var en bebis så långt borta, nu är det plötsligt (ganska) nära. Tiden går så fort!
I och med att man blir äldre och bekanta runt i kring också blir föräldrar blir det ännu mer kännbart också. Jag vet inte, jag känner mig inte så vuxen, och är ganska barnslig ibland.
Jag har dock ingen i min direkta närhet som faktiskt har, i mitt tycke, välplanerade graviditeter eller barn. Några har blivit gravida trots skydd och valt att behålla, andra har på ren impuls känt att 'gud va mysigt med en bebis', på gott och ont.
Inget illa om det givetvis, men för mig och min sambo är en stabil tillvaro verkligen nummer ett och ett barn är inget man skaffar vid första bästa möjlighet.
Edit: Vad ska man planera förutom tillvaron då, att man har jobb och eventuellt avklarade livsmål.
Nu när vi planerar valp är vi ute typ 1,5 år i förtid och planerar, det känns som ett barn borde kräva ännu
mer planering men jag kan inte komma på något.