Planera 30-årsfest!

pepp

Trådstartare
Efter mycket om och men så bestämde jag mig för att det blir fest när jag fyller år (eller ja, 5 dagar efteråt)

Jag skulle tacksamt ta emot lite planeringshjälp :D i dagsläget är det cirka 17 stycken som kommer.

Vi tänkte börja hemma i våran lägenhet och sen gå vidare till en lokal som jag har hyrt (finns även bastu man kan boka där) funderade på nån bål? Tips på god och inte svindyr bål? :) Kanske några aktiviteter?

Det är rätt blandat med folk, många som inte har träffat varandra..
Borde jag ha tårta/fika? Snacks kommer givetvis finnas!

Efter mycket om och men så bestämde jag mig för att det blir fest när jag fyller år (eller ja, 5 dagar efteråt)

Jag skulle tacksamt ta emot lite planeringshjälp :D i dagsläget är det cirka 17 stycken som kommer.

Vi tänkte börja hemma i våran lägenhet och sen gå vidare till en lokal som jag har hyrt (finns även bastu man kan boka där) funderade på nån bål? Tips på god och inte svindyr bål? :) Kanske några aktiviteter?

Kom igen nu :D jag är sämst på fixa fester som innehåller fler än 3 nära personer, haha.

Tårta tycker jag låter trevligt ;) Och vill du göra det lätt för dig själv så köp ett par påsar chips (så har du löst det "snacksiga").
Vill du pyssla innan eller vill du ha det så lätt som möjligt?

Morotskaka istället för tårta. :d
Dipp till snacksen! :)
Gör iordning en schyst Spotifylista innan festen så du slipper kludda så mycket med det :)

Morotskaka istället för tårta. :d
Dipp till snacksen! :)
Gör iordning en schyst Spotifylista innan festen så du slipper kludda så mycket med det :)

Bra idé! Morotskaka älskar ju alla :) inklusive jag!
Dipp hade jag inte tänkt på, det får ordnas också, och en lista håller jag på knåpa ihop lite smått.

Tack!
Inga tips på bål? Eller är bål ute :D

Dipp hade jag inte tänkt på, det får ordnas också, och en lista håller jag på knåpa ihop lite smått.

Tack!

Jag älskar bål! Men har inga bra tips själv. Förutom typ fläder. Fläder är alltid gott. Och citron.
Eller en jättestor Mojito i bålformat. :love:

Jag tycker det är kul med nån aktivitet så det kommer igång lite :)

När jag hade födelsedagsmiddag förut hade jag en liten "lek" vid fördrinken att alla skulle gå ihop i par med någon de inte kände och sen hitta tre grejer som de hade gemensamt. Sen fick de redovisa för de andra. Jag gjorde det mest som ett enkelt sätt för att få igång samtalet.

Annars brukar jag tycka det är kul med tre-kamp :) Jag har nog lite förslag på grenar om du vill, men en tipspromenad brukar alltid funka som en gren!

Det är ingen middag va? Men om det är det är en rätt rolig idé att lägga lappar med olika uppdrag under folks tallrikar och senare under middagen ska alla gissa vad de andra har haft för uppdrag.

Tack!

Bara jag som aldrig i mitt liv smakat morotskaka? :o

Mammas gör en fantastiskt god men somrig bål. Flädersaft, vitt billigt bubbel, lite gin, is, jordgubbar, citron. :love:

Lekar som:
"vem suger bäst" vem dricker först upp läsken/ölen med smalt sugrör
"vem har störst" Vem får in flest marshmallows i hunnen?
"Vem har bäst hålvana" Vem får först i tampongen som är knuten runt magen i flaskan, lyckas lyfta flaskan (flaskan är halvfylld med vatten)
"vem är mest uppblåst" Vem blåser upp en ballong snabbast.
"Vem är uthålligast" Vem vispar ihop ägg/socker alt. grädde pösigt först (förhand)
"Vem är sexigast" vem slår flest sexor på en tärning
"Vem är mest musikalisk" ät ett mariekex och vissla en bestämd melodi
"Vem är surast" vem äter upp en citron först

Är sjukt kul :D

De gånger vi har kört har vi haft 2-5 lag (beroende på antal folk) sedan har en från vart lag gjort var övning.

Jag får premiär baka i vårt kök om 2v och se om jag gillar det :p
Då jag är gluten (celiaki) så har aldrig någon orkat baka något sådant till mig. Utan jag har levt på torra biskvier och maränger typ :p

Men åh!
Jag har bakat mitt favoritrecept (Leilas Morotskaka) med glutenfritt mjöl. Blev jättebra! :)

Lekar som:
"vem suger bäst" vem dricker först upp läsken/ölen med smalt sugrör
"vem har störst" Vem får in flest marshmallows i hunnen?
"Vem har bäst hålvana" Vem får först i tampongen som är knuten runt magen i flaskan, lyckas lyfta flaskan (flaskan är halvfylld med vatten)
"vem är mest uppblåst" Vem blåser upp en ballong snabbast.
"Vem är uthålligast" Vem vispar ihop ägg/socker alt. grädde pösigt först (förhand)
"Vem är sexigast" vem slår flest sexor på en tärning
"Vem är mest musikalisk" ät ett mariekex och vissla en bestämd melodi
"Vem är surast" vem äter upp en citron först

Är sjukt kul :D

De gånger vi har kört har vi haft 2-5 lag (beroende på antal folk) sedan har en från vart lag gjort var övning.

Åh vilka bra lektips! Bra för att lätta upp stämningen (tänker att det lätt blir stelt i en lokal? :D Annan sak om man bara är hemma...
Och morotskaka måste du testa göra åt dig själv, jag äter också glutenfritt och bakar mycket :)

@DenLillaSkimmeln
Du får gärna skriva ner tips på 3-kamp :) vi hade 5-kamp på sambons födelsedag, men då var det mycket utomhusgrejer.
Det blir ingen middag, laga mat för 2 siffrigt har jag inte skills för :D

@DenLillaSkimmeln
Du får gärna skriva ner tips på 3-kamp :) vi hade 5-kamp på sambons födelsedag, men då var det mycket utomhusgrejer.
Det blir ingen middag, laga mat för 2 siffrigt har jag inte skills för :D

Bra att jag svarar hundra år senare (nåja en månad, men ändå). Fick lite dåligt samvete att jag aldrig svarade! Som tröst hade jag nog inte haft så bra tips ändå för vi har också mycket utomhuslekar.

Men hur blev festen? :D

Bra att jag svarar hundra år senare (nåja en månad, men ändå). Fick lite dåligt samvete att jag aldrig svarade! Som tröst hade jag nog inte haft så bra tips ändå för vi har också mycket utomhuslekar.

Men hur blev festen? :D

Ingen fara :)
Den blev skitbra!! Vi var runt 30 stycken och när alla hade kommit så blev det godisshots, sång och presentöppning! Senare blev det hela havet stormar och en musikquiz :)

En del drog ut vid 12, men en hel del stannade kvar och vi dansade och åt varmkorv till typ 2 :D
Så glad att jag hade festen!

@pepp Vad härligt! Det låter ju jättekul :D

Och bra att du skriver att du är glad att du hade festen! Det har snart blivit dags för mig att fylla år och jag tänkte också ha fest men blir lite nervös.
Beroende på hur många som kommer blir det kanske en 3-kamp med frågetävling, äta godissnören så snabbt som möjligt-tävling och sen nått mer.

@pepp Vad härligt! Det låter ju jättekul :D

Och bra att du skriver att du är glad att du hade festen! Det har snart blivit dags för mig att fylla år och jag tänkte också ha fest men blir lite nervös.
Beroende på hur många som kommer blir det kanske en 3-kamp med frågetävling, äta godissnören så snabbt som möjligt-tävling och sen nått mer.

Jag var jättenervös! Att det kanske skulle bli stelt, att folk inte skulle dyka upp och att dom inte skulle ha kul.
Men hade inte alls behövt oroa mig, så ha din fest :) :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka