Placering av kattlådan??

Svartfot

Trådstartare
Ni som bor i lägenhet med katt. Vart har ni ställt kattlådan? Vi har svårt att hitta en bra plats för våran kisses toalett. Vår toalett är för liten likaså vårat badrum. Köket och sovrummet känns lite trist.
Har ni några bra knep på att ”piffa upp” det hörn som vigs för toaletten. Vi har en övertäckt kattlåda med en matta utanför, för att ta upp kvarvarande sand från tassarna. Men då den kommer att, oavsett var vi ställer den i lägenheten, stå ganska publikt så vore det kul om man kunde göra något roligt med detta hörn.

Sv: Placering av kattlådan??

Jag har min bakom ett draperi i hallen. Helt perfekt! Sanden dras inte runt överallt och lådan varken syns eller luktar.

Hos mig står kattlådan i badrummet. Där jag bor nu är det riktigt litet, så den står under handfatet. Vet inte riktigt vad man skulle kunna göra för att piffa upp kattlådan, tycker inte att den stör särskilt där den står faktiskt. Att välja en låda i en färg som matchar eller smälter in i den omgivning den står i kan ju iofs va ett sätt...

Jag har mina 2 lådor i hallen. Får inte plats i badrummet, och jag har kommit på att hallen är väldigt bra ur luktsynpunkt också.

Har hittat "ritning" på en låda som rymmer 2 kattlådor, en sån ska jag bygga för att gömma dom.

Jag har mina 4 kattlådor i köket. Lättast att hålla rent från sand där. Tyvärr står ju då lådorna nära deras matplatser men de verkar inte störda över det.

Liknande trådar

Katthälsa Jag varnar för ett långt inlägg, men skulle behöva lite tips och råd från er om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det. Jag...
Svar
6
· Visningar
3 116
Senast: Beckie
·
Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
3 921
Senast: turbofling
·
D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 730
Senast: Tispe
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 995
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Djuridik
  • Hur firar ni jul?