C

carina_bergquist

vad händer om katten har pkd och jag fick ju reda på att man ultraljudtestar katten för det. Hur gammal ska det vara då? och vad kostar det?

tack för att alla är så snälla och hjälper en:bow:

Sv: pkd mm

Vad har du för katt? För perser, exoter och britter så testar man med DNA. Det är mycket säkrare och kan göras från 8 v eller nått sånt.
Annars är det UL, inte alls lika säkert har man kommit fram till men alltid nått.

UL kostar väl 500-800:- tror jag. DNA-test vet jag inte.

PKD är att det utvecklas cystor i/på njurarna. Sjukdomen är vad jag vet dödlig i längden. Hur fort det går är olika, jag vet en 1,5-årig katt som fick tas bort i det.

Här finns mer information på engelska
http://www.felinepkd.com/

Senast ändrad:
Sv: pkd mm

d e perser d handlar om.. får la fråga vet när man ska vaccinera den o så!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
463
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
208
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka