"Pitbullvalpar till salu"

Sv: "Pitbullvalpar till salu"

jag tror bilden är från hundens andra land. där får man nog ha hundar kedjade så. så bilden är tagen innan hunden importerats till sverige.
fast om jag hade annonserat ut valpar hade jag nog tagit en egen bild som är lite mer "rumsren".
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Tror inte heller bilden är tagen i sverige.. Det är inte så ovanligt med liknande bilder i pitbullannonser.

Jag hade också valt en mer rumsren bild men frågan är om den inte förmedlar exakt det de vill att den ska.
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Bilden är verkligen inte från Sverige! om jag inte minns helt fel så har det pratas en del om den hunden på ett annat forum, och jag har för mig att den kommer från något av balkan länderna.

Men båda föräldrarna har lämnat jätte fina valpar innan och har även för mig att de tävlar en del WP med sina hundar.
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Tror inte heller bilden är tagen i sverige.. Det är inte så ovanligt med liknande bilder i pitbullannonser.

Jag hade också valt en mer rumsren bild men frågan är om den inte förmedlar exakt det de vill att den ska.

Jag var inne på samma tanke där. Vad är det dom vill förmedla?
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Även om bilden inte är tagen i Sverige så varför vill man visa hunden kedjad så där?
Varför är den hunden omtalad?
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Även om bilden inte är tagen i Sverige så varför vill man visa hunden kedjad så där?
Varför är den hunden omtalad?

För att båda föräldrarna har lämnat bra valpar efter sig, sen tror jag det var något om att den var till salu ett tag men nu verkar det ju som att de har ändrat sig!
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

*KL*

Den hunden ser i mina ögon väldigt underlig ut... Är bakbenet felmonterat?? Ser ut som en rokokobyrå.
Jag kan inget om den här typen av hund måste jag väl tillägga.
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

hittade dessa anonnserna nu oxå! (inte från den annonsören som vi diskuterar men en annan)

http://www.abc-annons.se/viewad.php?idnr=11506&offs=0&kat=94&atyp=0&lan=0&nlan=0&ftg=0&srt=&soktxt=

http://www.abc-annons.se/viewad.php?idnr=2400&offs=70&kat=94&atyp=0&lan=0&nlan=0&ftg=0&srt=&soktxt=


Det är samma annonsör på båda annoserna men med olika användarnamn kan jag tänka mig. Känner snubben och kan varna lite för honom när vi ändå är inne på pb valpar.
Han har endast fått 2 kullar som är HELT renrasiga alla andra är bastarder.

Han har en så kallad valpfabrik! länger ut valpar efter varje löp!
 
Senast ändrad:
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

tycker att det är märkligt att priset är så lågt.
annars kostar en renrasig reggad PB betydligt mer.
men har man valpfabrik vill man väl få bort dem så fort som möjligt.:crazy:

tycker att det var ovanligt fula pb´s men det är ju bara min personliga åsikt.
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

tycker att det är märkligt att priset är så lågt.
annars kostar en renrasig reggad PB betydligt mer.
men har man valpfabrik vill man väl få bort dem så fort som möjligt.:crazy:

tycker att det var ovanligt fula pb´s men det är ju bara min personliga åsikt.


nej hanen där är inte vacker alls!
Jag reagerade oxå på att det var så lite för dem! skall man ha en renrasig så ligger de mellan 10-15 000kr.
 
Senast ändrad:
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Men i den första annonsen (min länk) kostar dom ju bara 8 000kr. Om det nu var så fina föräldrar (som fick så fina valpar) så varför är dom så billiga?
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Men i den första annonsen (min länk) kostar dom ju bara 8 000kr. Om det nu var så fina föräldrar (som fick så fina valpar) så varför är dom så billiga?

Jag kan tänka mig att dem gör som många andra pb uppfödare att de behåller dem valparna som de tror mest på och säljer sedan ut resten av valparna lite billigare!
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Det förstår jag mig inte på:confused:
Hur kan det skilja så mkt på valparna i samma kull?
Varför skulle man vilja köpa en hund av dom om man bara får en "sämre" valp:confused:
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Jag kan tänka mig att dem gör som många andra pb uppfödare att de behåller dem valparna som de tror mest på och säljer sedan ut resten av valparna lite billigare!

och vad har de för hopp om valparna? kamp??

skulle aldrig köpa en hund oavsett ras när de har sådana bilder i annonsen.
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

och vad har de för hopp om valparna? kamp??

skulle aldrig köpa en hund oavsett ras när de har sådana bilder i annonsen.


Nej nej inte till kamp!
Utan till WP, det ser du på hanen att han har används till WP på hans muskler! jag själv tycker inte att han är speciellt vacker.
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Det förstår jag mig inte på:confused:
Hur kan det skilja så mkt på valparna i samma kull?
Varför skulle man vilja köpa en hund av dom om man bara får en "sämre" valp:confused:

Jag kan tänka mig att de kollar på hur de är uppbyggda, och hur viljestarka de är!
De flesta uppfödarna inom pb och amstaff avel gör så här, fast för amstaffarna handlar det mest om att de skall ställas ut.
Nu vet jag inte hur det är med andra hund raser men just i dessa fallen så är detta väldigt vanligt.

Jag hade nog oxå gjort så om det var så att jag skulle ha tagit någon kull på min tik men eftersom hon inte har några resultat inom WP eller något annat så anser jag att hon inte duger till någon kull.
 

Liknande trådar

Avel hittade en annons på annons direkt, ang ett hinstföl. som är fux. men så vitt jag vet är väl hingsten vic tim rocket homozogot? de...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp