Y

yaou

hej...Är det nån som kan svara på hur det är i början på en graviditet??:o. Har hela tiden en molande mänsvärkliknande känsla. Kissar minst en gång i timmen, ofta två gånger...Har ganska mkt flytningar. Är inte blodiga, men känns som om mens kommer när det är så stora mängder som kommer. Nån som vet??? Tacksam för om nån kan ge ett svar...:)

Sv: pisspaus

Skälet till att man blir kissnödig stup i kvarten är att området runt livmodern tar större plats och ger mindre utrymme till urinblåsan. Det kommer förändras och under en läng tid av graviditeten slipper du vara kissnödig hela tiden. Men i slutet återkommer fenomenet igen...

Du kanske ska kolla upp så du inte har en uvi oxå, prata med vc, tala om att du är gravid så får du säkert komma in och lämna urinprov.

Jag blev inte mer kissnödig när jag var gravid som innan. Jag kan räkna på min ena hand antalet gånger jag var tvungen att gå upp och kissa på natten under hela min graviditet.

Det låter precis så som jag har haft det, vilken vecka är du i ?

Att känna en molande mensliknande värk förklarade iaf läkaren jag var hos kunde beror på att min livmoder är bakåtliggande.

Det är ganska vanligt oavsett varför att man har lite mensmolande värk i början.

Men prata med MVC om du känner dig orolig, det hjälper oftast om man får prata med någon som förklarar varför :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Svartkatt
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar