PISSADE PÅ EN 6MÅN TIk

E

Ecs

Passar en Rottishane som är ett år åt en vän som har åkt utomlands.
Så fick han o min hund följa med till en kompis som han en blandras tik på 6 månader.En riktigt tuff liten tik...Hon brukar få sig rejäla omgångar för att hon e oförskämd när hon leker med äldre tikar

Så när han lekte med henne en stund o hon blev trött o la sig ner o vilade gick han bara rakt fram o pissade på henne i hela annsiktet.

jag har aldrig hört talas om att han gör så .

Så nu undrar jag VARFÖR gör dom så? För han gör inte så på min lilla Schnauzer tik. och aldrig hört att han gjort så innan
 
Sv: PISSADE PÅ EN 6MÅN TIk

Min rottis hane har också gjort så en gång på en malle tik som lekte med han när han typ var 18månader. pissa ner hela huvudet på henne.

Men aldrig mer efter det, jag har heller ingen aning , dominans kanske?
 
Sv: PISSADE PÅ EN 6MÅN TIk

Såvitt jag vet är det ett sätt att visa sig dominant.
Min rottispojke kissade också på yngre hundar när han var i trotsåldern. Dessutom hade han en period där han sprang fram till närmsta människa och lyfte på benet på dem. :crazy: Det tog ett tag att få bort det beteendet även om han bara kissade en gång på mig.:smirk:
 
Sv: PISSADE PÅ EN 6MÅN TIk

Om man tänker efter så stämmer det ganska bra..
För han skulle aldrig våga göra så på min dvärgscnauzer tik som är 3 år.
Men ja blev nästan full i skratt han bara gick rakt fram o lyfte på benet. det var ju inet några droppar en hel flod.

Dessa djur dom är för roliga =)
 
Sv: PISSADE PÅ EN 6MÅN TIk

Tycker det är mycket dominans i Rottisar men sen när det väl gäller är dom mesiga. Tycker mer om Schäfer som ex de visar upp en viss dominans men det finns mer om dom vill.

Rottisar pissar på folk, men få står för nåt av det, skillnad om man han pissa på nån sen när dm vrålar åt hunden att " vad helvete gör du" att han hugger tag i gubben som vrålar då kan jag tycka det är vettigare, men som det ser oftast ut så pissar dom och när man skäller ut dom ja då viker dom direkt. en massa vrål på dom men när det väl gäller så finns det inte så mycket, tyvärr.
 
Senast ändrad:
Sv: PISSADE PÅ EN 6MÅN TIk

Sen ska jag väl säga också att långt ifrån alla är dåliga men 95% av alla är dåliga tragiskt nog.
 
Sv: PISSADE PÅ EN 6MÅN TIk

PIRU skrev:
Sen ska jag väl säga också att långt ifrån alla är dåliga men 95% av alla är dåliga tragiskt nog.

Kan inte riktigt hålla med dig! jag tycker schäfrar e duktiga på att sticka svansen mellan benen! Sen tycker ja ofta att dom schäfrar ja träffar på verkar smått lynninga. Sen vet jag några som e kanon i psyket men inga tuffingar.

Sen handlar det mkt om vem som håller i kopplet o uppfostara hunden.
 
Sv: PISSADE PÅ EN 6MÅN TIk

Ecs skrev:
Kan inte riktigt hålla med dig! jag tycker schäfrar e duktiga på att sticka svansen mellan benen! Sen tycker ja ofta att dom schäfrar ja träffar på verkar smått lynninga. Sen vet jag några som e kanon i psyket men inga tuffingar.

Sen handlar det mkt om vem som håller i kopplet o uppfostara hunden.

Nja de Schäfrar jag umgås med är självsäkra och skulle aldrig lägga svansen mellan benen det kan jag garantera. jag har själv Rottweiler men jag har ju sett massor på test och få inponerar på mig. Schäfrarna jag är tränar med visar mycket mer än den bästa rottis jag nånsin sett.

Det mentala egenskaperna har inte ett skvatt med föraren ogöra.

Få rottisar står på sig i heta lägen finns ju massor med bevis för det bara titta hur många väktarhundar är av rasen Rottweiler eller polishundar.
 
Sv: PISSADE PÅ EN 6MÅN TIk

PIRU skrev:
Nja de Schäfrar jag umgås med är självsäkra och skulle aldrig lägga svansen mellan benen det kan jag garantera. jag har själv Rottweiler men jag har ju sett massor på test och få inponerar på mig. Schäfrarna jag är tränar med visar mycket mer än den bästa rottis jag nånsin sett.

Det mentala egenskaperna har inte ett skvatt med föraren ogöra.

Få rottisar står på sig i heta lägen finns ju massor med bevis för det bara titta hur många väktarhundar är av rasen Rottweiler eller polishundar.

Du talar brukshundar polishundar osv. Ok jag få ge mig om testen säger att det är så.

Men om man kollar en sällskaps Schäfrar så finns det så många lynninga sådana. Min granne hade sin schäfer i tjänst som polishund.Han fick ta ur honom för han var lynnig. Han höll på att bita mig engång.jagade en kompis genom min trägård osv.
Sen en annan som en kompis har räcker att du går imot henne och hon uppfattar den som ''hotande'' då far hon iväg o gömmer sig.
Man träffar folk på stan...o man stannar o pratar med folk så säger dom aa gå inte nära man kan inte lita på han osv.

men eftersom ''folk'' kalla Rottisar det ena o andra. så märker man det vad folk uppfostrar sina hundar till själsäkra individer. Som är lydiga osv.

Jag kan bara inte hålla med om att Rottisar är mesar.Men det ja kan säga är att du blir oftast väldigt väl bemött om omtyckt av en rottis medans en schäfer är med avvaktande o tror att dom flesta kan vara ett hot.

Så ser ja på det hela. Men säger testen som du påstår så godtar jag det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 359
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 088
Senast: Killaloe
·
Hundhälsa Jag och min sambo har en tik som precis genomgått sitt första löp. Hon är en blandras av Amstaff och Bordercollie. Helt utan anledning...
Svar
18
· Visningar
8 152
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 008
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp