Pipleksak...

T

Tofflan

Vovven som i vanliga fall inte alls gillar leksaker mer än max 5 min har nu fått en pipleksak som har älskar!
Problemet är bara att han nog gillar den lite för mycket...
Han har den jämt mellan framtassarna och ligger och håller koll på den hela dagarna,ska vi ut på promenad får den stanna inne men annars går han jämt och bär runt den.

Nu ville han inte heller äta kvällsmat för han skulle ligga och hålla koll på pipisen istället:crazy:
Lägger jag bort den sitter han på samma plats och väntar tills han får tillbaka den.
Jag tycker att det är kul att han äntligen har hittat något han gillar men undrar om det inte har gått lite överstyr :confused:

Jag vill helst inte ta bort den för han skulle bli förkrossad och föremåls intresset skulle vara noll igen.

Han har varit såhär sen han fick den för 3 dagar sedan, vad skulle ni ha gjort?

Sv: Pipleksak...

Vår hund betedde sig likadant, fast värre. Han blev smått hysterisk och skulle "döda" pipisen. Stoppade vi undan den så satt han precis som din och vaktade utanför hur länge som helst. Vi gillade inte det beteendet så vi har helt enkelt slutat ge honom pipleksaker. Han är världens lättaste att jaga upp och pipisar gjorde honom bara värre.

/Timsetim

Jag gillar inte heller det beteendet. Men han vill inte döda den eller så utan leker försiktigt med den.
Jag känner bara att nu när han äntligen har hittat nåt han gillar och som jag kan använda som belöning i träningen är det synd att ta bort den,men det kanske får bli så ändå.

Ja är det så att du kan använda den och h*n inte bara blir paralyserad så är det ju bara positivt! Vår blev paralyserad och hispig!

/Timsetim

Haha nej så illa är det inte. Bara jobbigt att han inte kan röra sej en meter utan att ha koll på leksaken,har beter sej nästan som en skendräktig tik som tror leksaken är en valp :smirk:

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Josefineeee
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 553
Senast: Liran
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka