K

krista

Upptäckte idag att min nya häst har piphas på båda bakbenen (inget som nämndes i besiktnings papprena). På ena benet är det väldigt svullet och jag blev lite orolig.

Är det någon som vet om piphas påverkar ridningen? Hon skall ju användas till träning och tävling i dressyr.

Sv: Piphas

krista skrev:
Upptäckte idag att min nya häst har piphas på båda bakbenen (inget som nämndes i besiktnings papprena). På ena benet är det väldigt svullet och jag blev lite orolig.

Är det någon som vet om piphas påverkar ridningen? Hon skall ju användas till träning och tävling i dressyr.

hej,

min häst har piphas på ena bakbenet, nej det påverkar inte ridningen, det är mest ett skönhetsfel. ;)

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 409
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 855
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar