Tajger

Trådstartare
Min trädpion har fått stora svarta frön. Någon här som har testat att fröså pioner? Ska man isf så inomhus för senare utplantering? Nu eller till våren?

Foto0186.jpg

Senast ändrad:
Sv: Pionfrön

så nu i höst, ute i mellanstora plastkrukor nedgrävda i sand i tex en pallkrage. Lägg lecakulor eller grovt grus i botten på krukan och fyll sedan resterande del av krukan med först hälften plantjord och resten såjord. Låt sedan stå ute på skyddad och halvskuggig plats så sköter det sig mer eller mindre självt. (Håll lite koll så att det inte torkar ut helt bara) Första året växer bara rötterna till och år två kommer de första bladen (om de tar sig)
Så ha tålamod :)

Mmm, ska försöka. Tålamod var det. Har läst att det tar ca fem (!) år innan man kan räkna med blommor.:crazy: Jaja, de kan ju stå där i trädgården...

jag ska oxo prova, hittade 4 fina frön i en vanlig pion.
bra att det kom fram att man ska sätta dem nu,hade ju väntat till våren..:o

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
421
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Hedinn
·
Hemmet Vi har en stor benvit ullmatta (fråga mig inte varför den har hängt med sen innan ungar..) som nu fått en del fläckar. Jag testade...
Svar
10
· Visningar
499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka