PINSHER*stavning*

L

Lindaslycka

Jag e såå kär i dem...mitt endaste allternativ har alltid vart PITTBULL...men nu väger nästan pincher lika tungt...mellanpincher då...

Vad tycker ni nån som har pincher??

Sv: PINSHER*stavning*

Men så kan ju inte alla pincher ha adhd...???

Jag har pratat lite med en tjej som har en pincher hon jobbar i djuraffär....och har alltid med hunden dit...den e gudomlig...

Jag vill ha en hund som kan umgås med andra hundar...lr iallafall en som inte går till attack oproviserat..

Vill inte ha en hund med stor jaktinstinkt ...

Blir en stallhund...som alltid får vara med och springa lös brevid när man rider...om det går.

Har jättebra erfarenheter av pittbull...men så kan man ju få en mindra bra pitt oxå...

hmm kluven

Sv: PINSHER*stavning*

Nej, verkligen inte. Men de flesta pinchrar har en väldigt stor och känslig "på-knapp", medan "av-knappen" är betydligt mindre... ;)
Dessutom kan de ofta vara lite "dampiga" upp till andra psykiska mognaden, de kan också vara skarpa i psyket.

Men det är en underbar och kärvänlig ras. Pinchern ÄLSKAR att vara med jämt, vilket gör att MÅNGA får problem med ensamhetsträningen.
Vad gäller jaktinstinkten får du nog välja föräldrar till din hund mycket noga. De älskar att jaga småvilt, det finns inget roligare än fasaner, katter och harar. Spåra upp dem är ännu roligare!

Som stallhund är pinchern perfekt! Min älskar att vara med i stallet, tyvärr sätter avundsjukan stopp för att han följer med på ridturer. Han sitter hellre och surar i bilen tills matte kan ge odelad uppmärksamhet. :rofl:
Glöm inte att de även kräver en del hjärngympa utöver fysisk motion!

Säger f.ö inte att pittbull är en otrevlig ras, tvärt om, har jag träffat jättemånga trevliga individer. Men det är fortfarande mycket stor skillnad på det generella psyket mellan pittbull och pincher.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 698
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Viva
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 394
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat