Sv: Pinsamt!

Hej!

Här skulle jag me vilja lägga in lite pinsamheter....

När vi bodde inne i stan så var jag ca 15 år och då var jag väldigt ofta ute o gick med mammas gamla schäferhane..kan tillägga att han nog är översexuell.. :d

Jag satte i alla fall fast honom utanför affären och gick in för att handla en korv till hunden och en glass till mig.. när jag väl står där i kassan så kommer det in tre st jätte snygga militärer som nästan viker sig av skratt och frågar rätt ut vems hunden är som står där ute.. och alla inne i kiosken visste att han var vår eftersom vi ofta brukade vara där.. och jag svarade lite försiktgt "ja...."... och dom flinade bara och gick vidare.. och jag funderade som bara den över vad som hade hänt.. :confused:
sen gick jag ut.. och va tror ni han gör????? jo han står ihop kurad och juckar sig fördärvad där ute och det var precis dyngsurt under honom.. och när jag kopplar loss honom för att försöka gå så kan han knappast det pga av att snoppe-sluringen var precis svullen... det kan jag kalla mkt pinsamt..i alla fall när man är i den åldern o tre snygga militärer kommer in :)

Sen vad det gäller att glömma hundar så måste jag väl erkänna att jag glömde min ena hund för ett tag sen. ag stängde in den ena hunden oc det var bara unghunden som skulle med på denna turen..(jag var stressad) jag satte mig i bilen och körde iväg..Skulle till en vän, där satt vi och pratade väldigt länge och fikade osv när hon till slut frågade var hunden var..DÅ som först slog det mig att jag glömde att ta henne med mig! Fy fan vad jag skädes.. jag körde hem i ilfart och som tur väl var så satt hon på trappan! :banana:

DET gör jag förhoppningsvis aldrig om!

Ha det bra!

När Wille var inne i en period av "alla revir är mina och jag är störst" så ställde han sig helt sonika och pinkade på väggen inne hos en kompis pappa. (Kompisens pappa tillhör den kategori av människor som ser ut att vara otroligt respektingivande) Måttligt skoj.

När han var valp och jag var nykär med sambon och besökte hans föräldrar för andra gången så lullade W ner för trappen och "lusläste" några av svärfars heliga fantomentidningar så att det bara var flisor kvar.. Fast idag så skrattar vi åt det. :D

Sen hade jag något mer rackartyg på G också men det har flugit sin kos...

Selma pruttar (och då måste man alltid säga "hunden har pruttat" när det börjar lukta, så inte folk tror att det är man själv som gjort det och inte vågar säga något.. Fast de tror väl ändå att man skyller ifrån sig :rofl: ) och så rapar hon men det är mest gulligt. :D

Hon hälsar alltid på folk genom att "bita" dem, dvs ta ett löst grepp med tänderna runt folks armar. Många blir chockade och tror att hon bits men många staffar hälsar så. Oftast hinner man säga till innan, eller ge henne en leksak, då kommer hon och trycker den mot folk istället för att "bita" dem.

Härligt att se denna tråd! Är lite less på valpen just nu ;) . Hon var ensam medan vi var och handlade och när vi kom hem hade hon gnagit sönder sladden till bredbandet (hade en i reserv som tur var).
Och så har hon gnagt sönder mina föräldrars soffbord idag :p . De är inte så glada direkt....

*asg* du är inte ensam om att glömma hunden i stallet ...
Det råkade jag oxå göra å när jag kom på det så satt det en liten ledsen tik på stall plan å ylade efter mig!!
Stackarn :cry:

He he jag kan bidra med att min hane jag hade innan som är där uppe nu han ställde sig i jämte min instruktör och lyfta så fint på benet å pissade på hela hans ben å han märkte inget vilket jag gjorde ....jag blev ju givetvis högröd :o i ansiktet å bad om ursäkt ...
Han tömde nog fan hela blåsan för han blev dy blöt.
Samma sak hände mig själv å det va inte trevligt alls ... ;)

förra sommaren fick vår dvärgschnauzer för sig att hon skulle byta ägare. vi var i stallet och hunden var ute som vanligt. vi brukar låta bildörren stå öppen så att hon kan hoppa in om hon vill. tydligen hade någon annan också sin bildörr öppen och hunden tog miste på bil och lade sig i den främmande bilens baksäte. ägaren kom och körde iväg utan att märka hunden och hon hade tydligen inte heller reagerat nämnvärt. när vi kom ut fanns hunden ingenstans och det blev ett h**es letande. alla sprang runt och letade. vi hade redan blivit olyckliga när mannen med den andra bilen ringde och undrade om vi saknade något. han hade stannat för att gå och handla och när han kom tillbaka från butiken hittade han hunden på förarsätet :)

Beageln Pelle och jag satt kvar i bilen när mamma gick in och handlade i en liten affär. Jag hade fönstret öppet och tänkte inte på det. Vi satt i baksätet och jag kelade med vovven och hade honom i knät.

Plötligt får han syn på mamma på väg in i affären och bara flyger ut genom fönstret och rusar efter henne... Och jag efter i full ridutstyrsel!! Väl inne i affären missar han mamma och fortsätter ut på lagret!! :D Jag fortfarande efter... :eek: Det blev ett himla rabalder i affären, ägaren följde efter mig och Pelle in på lagret och till slut fick vi tag på honom!! Vi kommer ut i affären alla tre och varenda människa står och glor på oss :o !!! Jag börjar gapskratta och tar med mig Pelle ut i bilen igen. Mamma handlar snabbt vad hon ska ha och kommer ut i bilen. Sen tar det en bra stund innan vi har skrattat klart så vi kan köra hem!!! ;) :D

Jag var nog inte mer än 10 år, så det var i slutet på 80-talet nån gång. Tänker fortfarande på det när jag går förbi den lilla närbutiken!!! :rofl:

jag tror att jag har förträngt det mesta, men omkulldragningar av mig, sura fisar i en trång buss/liten tågkupé, matstjälande, nedsmutsande av folks kläder osv är vardagsmat. en av de senaste pinsamma grejerna Loke gjorde var att springa in genom en öppen altandörr till en helt okänd familj och fortsätta in till köket där han hoppade upp på diskbänken. jag sprang efter och hela familjen satt i vardagsrummet, en liten unge hade blivit rädd och grät och de andra satt bara tysta. mitt ansikte antog en mycket mörk röd nyans när jag backade ut med ett stadigt grepp om hans nackskinn och sa "förlåt, förlåt, förlåt, förlåt...". tur i oturen var att det inte fanns någon mat framme...

min hund bet sönder min komis skor som hon ägt i exakt 1 timme :o
Hon var otroligt nöjd med dom och gjorde misstaget att ställa dom på golvet (fast vi sa åt henne att ställa dom i trappan) , Nallo var en nyfiken valp som bet på ALLT :crazy: Hon blev inte spec glad nej :crazy: :o

oooo en flashback, loke har plockat av och ätit upp en pälskant på ett par fina stövlar (min kompis). för typ ett år sedan (han är snart 5...)

*lånar*

min hund har inte hunnit hitta på så mycket än, men min mosters rottistik har lyckats äta upp mattes pojkvänns mammas alla älskade höns. Det höll intre så l'änge mellan dem. :angel:

nu kom jag på en sak till som loke har gjort (tänker på stalltråden). min kompis jobbade ett tag hos Lindells (tror jag de heter, de har fött upp fälttävlanshästar, har en son som tävlar fälttävlan och har lite av Brinks unghästar). Loke var där och lekte lite med deras rottistik när frun i huset öppnade dörren och ropade på sin hund, Loke följer med, tränger sig förbi in genom dörren och springer raka vägen till deras hunds matskål och hinner äta upp nästan allt innan min komis fick tag på honom. bara det var pinsamt, men att han var helt lerig och geggade ner både fru Lindell och hennes hem var nog värst. jag ville bara sjunka genom jorden...

Måste bara fråga vad sjutton din avatar föreställer????? :confused:

Ser ut som ett huvud från en schimpansunge som ligger i en stekpanna. :crazy: :crazy: Det stämmer väl ändå inte. Jag har suttit och glott på denna bild hur länge som helst nu. :o

Min ohängda jack russel hanne lyfte på benet och pinkade på sigfus sigfusson när vi satt ute och fikade :o . Visserligen var det bara typ 2 droppar men ändå. Jag höll på att dö av skam...

Som valp! Käkat sönder syrrans glasögon, nya! Fick ut bra på förs. Käkat sönder makens glasögon, inte så nya, men dags att byta, eller ..... :smirk: . Åt upp en hel fläskfié preparerad som låg på diskbänken hos en kompis. Jag fick åka till affären...... :smirk: .
Se´n att hanhundar alltid slickar sej ljudligt på snoppen när alla gäster sitter till bords och käkar, det hör ju liksom till charmen nu för tiden

Liknande trådar

Övr. Hund Lämnade hanhunden för operation 8.00 igår morse, innebar att jag fick gå upp klockan fem, för det är 1½ timme till veterinären jag...
Svar
4
· Visningar
1 593
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits