O

Orzon

Vad av alla konstiga saker din hund har gjort skäms du mest över?

Min rara lilla hund har en gång i tiden (som valp) käkat upp en mobiltelefon. Men det var min telefon så jag blev mest arg och besviken.
Det värsta hon har gjort var när vi var på besök hos en Bukeanvändare.

Hon hade några sällsynta höns som hon var väldigt fäst vid. Och min hund tyckte att det var väldigt kul att leka med hönorna.
Stolt kom hon sedan spatserandes med ett knippe hönsfjädrar i munnen och en av hönorna var lika många fjädrar fattigare.
Och därefter sölade min rara hund ner hennes soffa med blod från ett sår som senare visade sej vara ett bett i tungan som den halvnakna hönan hade lyckats gjort i hennes tunga.

Fy fan va jag skämdes över min byracka till hund då.

Hunden i fråga har fortfarande ett jack kvar i tungan som påminner mej om denna pinsamma händelse.
Hur hönan och soffan mår vet jag dock inte för jag är för feg för att fråga……..
:confused:

Sv: Pinsamt!

Familjens fd gråhund som idag inte är i livet utan dog vid 13 års ålder hade ett hyss som vi i familjen skäms för. Hon tyckte garanterat inte om vår granne. För hon hade ovanan att rymma iväg dit och skita i deras trädgård.

Gråhunden innan henne rymde också dit fast stjälde deras jordgubbar. Grannen kunde inte förstå hur jordgubbarna kunde försvinna för hon hade ju satt nät över för inte skatorna skulle kunna ta dom. Det var bara så att vår gråhund kröp under nätet och mumsade dessa goda bär!

Nuvarande gråhund har dock inte terroriserat denna granne!

Vår första hund fick en vaktknäpp på en kräftskiva. När en låååång kompis till mig lyfte upp mig i luften så kände jag hur han stelnade till. Där står min dobermann/schäfer hane och håller killens kulor i munen och morrar. Släpper dock på på loss och viftar på svansen. :o
Vår valp gillar att springa in på grannens tomt och skita. Hon springer rakt genom stängslet så vi har fått förstärka med hönsnät. Vår 14 åriga hane kissade inne hos en kompis när han var i 3 års åldern- lyfte på benet mot deras julgran :eek:

Gammelvovvan (nu i himlen) var till dåvarande grannen och snodde döda spädgrisar som han slängt ut på gödselstacken. Bara det att jag inte var säker på att hunden inte dödat dem själv. SÅ nåååågot pinsamt att ta hunden i ena handen och gå dit och förhöra sig om saken ;)

Hanen kan jag inte komma på har gjort något pinsamt faktiskt. Jo vänta nu, i början av sin karriör här jagade han grannens katt in på grannens tomt. Granntanten var i ladugården och undrade vad det var för liv, öppnar dörren och sår öga mot öga med 70 cm greyhoundhane hon aldrig sett förr. Jag har ALDRIG set någon smälla igen en ladugårdsdörr så fort, hon blev vettskrämd stackaren =/

Greyhoundtiken satte sig och SKET på mattan hos en väldigt nybliven pojkvän första gången vi var där :crazy: Tydligen hade en av hans tidigare foderhundar en gång skitit på mattan och min tik skulle väl markera över men jag höll på att dö av pinsamhet iaf, hon har ALDRIG gjort något sådant förr och ÄR helt rumsren.
Nu roar hon sig med att sprinag till grannen och äta ben. Av någon DUM anledning har grannen en benhög på sin tomt, mitt utanför köksfönstret, och dit drar min förbaskade hund. Och tjälen är i marken så jag kan inte slänga upp stängslet igen =/

Ena hunden har ätit upp en använd kondom när hon var valp :o Då visste jag ju inte om det var farligt så det var ju bare till att ringa veterinären och fråga :banana:

Andra hunden har kutat fram till ett par småkillar som spelade fotboll och snott deras fotboll! :bump: En gång skulle jag åka buss med henne och medans jag betalade så hade hon krupit upp i knät på en kille som satt längst fram... Hon har gjort mycket pinsamt...

Våran lilla älskling var väldig pinsam en gång förra sommaren, han hade fått följa med när vi skulle på trav, det var kanon väder och vi skulle sitta i gröngräset och ha picnic, ett kompis par var oxå med.
När vi hade satt oss och börjat äta så ser vi plötsligt hur hund skrället lyfter på benet och pissar mot deras väska med mat...
Alla kastar sig fram och räddas det som räddas kan, tydligen ansåg han samma sak och började äta det som han kom åt... Då hade vi nog kunnat sålt honom väldigt billigt...

Pinsamaste mitt lilla busfrö gjort var någ det som hände häromdan.
Vi hade varit ute i skogen och busat och var på väg hem. skulle precis kalla in honom och koppla när han får syn på brevbäraren som står och fipplar med posten kanske 100 m bort.
Han sätter fullfart mot brevbäraren, är 6 månader och har selektiv hörslel så han struntar blankt i vad jag ropar :angel: , väl framme hos brevbäraren springer han runt honom och viftar på svansen, killen ser först väldigt förvånad ut men böjer sig sedan ner och ska hälsa. då tar mitt pucko till valp tag i breven som han håller i handen och springer i väg... när jag har srungit fram försöker jag få tag i hunden, som inte gärna lämnar i från sig något som han har snott ;)
Efter mycket om och men får jag tag i breven... som var relativt hela som tur var....
Kan tilllägga att brevbäraren är ganska het... ;)

Våran förra hund, en golden retriever, var inte mycket för lek och livliga aktiviteter men en sommar när vi var ute och gick traskade vi förbi några småkillar som spelade fotboll. Hudtossan fick helt plötsligt liv i blicken och kastade sig in i fotbollsmatchen. Killarna tyckte det var helfestligt. Tills hon fick tag på bollen och punkterade den. :o

Julie fick följa med till min pojkvän en helg. Hon var i löpen så hon hade tikskydd på sig. Tyvärr fick min lilla tossa för sig att de blodiga trosskydden var till för att ätas. :crazy: Sen spydde hon upp dem i min pojkväns säng på natten. :angel:

min handhund kom hem och gick och pissade på min sambos ben av nån anledning, Fast mer kul än pinsamt :rofl:

min valp lånade mina string och gjorde så här :crazy:
3383880.jpg

sambon undrade om jag ej hann på toa :angel: :rofl:

Jag måst nog svara;
Min tik kissade på svärmors finmatta i julas..... har som sagts problem med min fyraåriga tiks kisseri.

/B

Min lille chihuahua var med inne på en hundaffär en gång och bajsade helt plötsligt på golvet :o ...Det var pinsamt tycker jag... Sen har han markerat hemma hos min farmor och bajsat på hennes matta i köket.... :o

Kul att läsa allas pinsamheter. :D Själv har jag ju "tråkiga" hundar om man ska se det så. Kan inte komma på någonting som mina hundar har gjort som jag upplevt som pinsamt. Tiken har visserligen rapat en del när folk ska klappa och mysa, men det är jag så van vid så det tänker jag knappt på längre. :smirk:

Hanen har nog inte gjort något galet. Nä..tyvärr jag har inget roligt att erbjuda. :crazy:

Nä, jag ber om ursäkt. Jag kommer inte på något som mina skämt ut mig på.
:crazy:

Men en tidigare hund jag hade skämde ut mig en del. Vi satt i väntrummet till vet. och hon var ca 5mån gammal. Hon låg och sov under min stol och såg jättesöt ut. Väntrummet var fullt av folk. Helt plötsligt sprider sig en fruktansvärd stank. Det var som ett knytnävslag som träffade näsan, och näshåren krullade sig. Tittade mig lite runt om och försökte hålla för näsan lite fint. Försökte lista ut vem den skyldiga var. :mad: Efter en stund lättade dimman och det gick att andas igen, men bara en liten stund senare kom nästa knytnävslag. Tittar ner och ser min urgulliga lilla valp med lyft svans och en nöjt leende på läpparna. Det var hon som legat och släppt gasbomberna. :eek: :crazy: :o Blev tvungen och be om ursäkt inför de som satt närmast. :cool:

Idag var det JAG som var pinsam.
Jag glömde kvar hunden i stallet!!!!! :crazy:

Jag hade åkte en bra bit innan jag insåg att hunden fattades i bilen.
Fy va skamset när jag åkte tillbaka till stallet och hämtade upp henne.

Jag måste bara få berätta att det pga. löpning, parning mm var första dagen på nästan en månad som jag hade med mej henne till stallet och hjärnan hade jag nog glömt hemma.
*suck*

Hrm... :o Ja, ska vi nu börja prata om när vi mattar är pinsamma har jag lite mer att komma med. :angel:

Glömt hundarna har jag gjort några gånger. :crazy: En gång så åkte jag ifrån tiken och lämnade henne kvar på en parkering, vi hade gått en långpromenad. Jag hoppar in i bilen och lämnar henne med lång näsa. Hann åka en bit, parkeringen ligger i skogen, och när jag väl kom på det och vände så möttes jag av en hund som gick längst vägkanten och såg allmänt deppig ut. :o :o Men det var en glad syn att se att när hon såg att bilen kom, gick hon ut och satte sig i diket. Precis som en duktig hund ska göra när det är bilmöte. :D

Men nu ska vi inte prata om vad vi mattar gör för dumheter/pinsamheter. :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en liten, liten, liten hund. Lika lätt att glömma som en handväska ungefär.
Vad har du för hund? ;)

:D :rofl: :D

Två stora schäfrar. :mad: Något mer Du ville veta? De är minst lika lätt att glömma som en liten hund. *fnys* ;) :angel: :angel:

Då leder du!(försöker desperat lätta mitt dåliga samvete och få det att se ut som om jag inte är årets värsta matte för att jag tabbade mej)
Men fler frågor har jag inte. Är nöjd såhär.

:D :rofl: :D

Liknande trådar

Övr. Hund Lämnade hanhunden för operation 8.00 igår morse, innebar att jag fick gå upp klockan fem, för det är 1½ timme till veterinären jag...
Svar
4
· Visningar
1 593
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama