Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en pinne i benet. Och har haft i typ tre veckor nu. Två flisor har kommit ut, men jag känner att det är en bit kvar där inne. Vågar man sig på lite GDS-kirurgi eller ska man pallra sig till VC? Flisorna som har kommit ut har varit ca 2 cm långa och 3-4 mm breda. Känner en tydlig "sticka" på ett par cm en bit in under huden när jag trycker ovanför såret. Lite svullet men inte speciellt ömt eller rött. Har hållit såret öppet för att den ska kunna komma ut.
Jag har inte tiiiid att hålla på och strula med min kassa j-vla VC... Vad kan jag göra själv? Nått omslag?
Ring veterinär!
Faktum är att det är det snabbaste alternativet.Ring veterinär!
Visserligen, frågan är om vet vill riskera sin legitimation?Faktum är att det är det snabbaste alternativet.
Vadå riskera sin leg? OM min vän som är vet hjälper mig så är det som vilken vän som helst, och vem fan ska skvallra?Visserligen, frågan är om vet vill riskera sin legitimation?
De brukar sy ihop varandra om inte annatVadå riskera sin leg? OM min vän som är vet hjälper mig så är det som vilken vän som helst, och vem fan ska skvallra?
Alla läsare här kanske inte är medvetna om att det är olagligt. Fd ansvarsnämnden fick in ett par anmälningar per år, främst läkare som behandlat sina egna djur istället för att gå till vet.Vadå riskera sin leg? OM min vän som är vet hjälper mig så är det som vilken vän som helst, och vem fan ska skvallra?
Jag fast det var väl för att dom klantade sig o fick gå till vetten,annars är det ju svårt att veta,inte fan skulle jag säga till sjukvården att jag lät vet ta bort stickan om det gick åt skogen,då säger jag ju att det var jag som grävt runt där och på djur har vi en djurskyddslag,det har inte vi människor på oss utan vilken klåpare som helst kan "operera" oss, bara att läsa media och då har dom klåparna ändå licensAlla läsare här kanske inte är medvetna om att det är olagligt. Fd ansvarsnämnden fick in ett par anmälningar per år, främst läkare som behandlat sina egna djur istället för att gå till vet.
Med tanke på hur mycket jag suttit hos veterinären sista veckorna (2 opererade hundar) så kanske jag borde bett henne då!
Ja tejpa ihop skärsår har jag gjort också, skar nästan av lillfingertoppen när jag styckade och hade inte tid att gå från, så tvättade och satte tejp. Fint blev det!Jag skar mig med en mattkniv, en sådan där med rakblad och jag hade vänt på rakbladet så det var minst sagt vasst, för ett par veckor sedan. Det blev ett fyra cm långt snitt som gapade en cm på mitten. Först trodde jag att jag hade slagit i någonting hårt men efter ett tag kände jag hur det var blött på benet det blödde en del.
Arbetskollegor ville jag skulle gå till VC och sy men jag satte på två plåster, som i och för sig knappt täckte såret och jobbade två timmar till, åkte hem och tog in hästarna. Sen torkade jag av det lite med lite koksaltlösning och tejpade ihop det, lindande en vetrap runt det nästa dag för att hålla ihop kanterna ordentligt när jag skulle jobba.
Och nu är det läkt
@Migo du ska inte på återbesök med någon av hundarna hos vet
Olagligt och olagligt, äh var inte så jäkla petig, och veterinären kommer snabbare än om man ska till vårdcentralen har jag hört.Alla läsare här kanske inte är medvetna om att det är olagligt. Fd ansvarsnämnden fick in ett par anmälningar per år, främst läkare som behandlat sina egna djur istället för att gå till vet.
Min dysfunktionella högra höft är åtgärdad på ett stordjurssjukhus. Funkar hur bra som helst nu.Mängdrabatt!
Min käre far bröt foten som ung. Lokala veterinären röntgade och gipsade den. Det var mitt i slåttern så pappa hade inte tid att åka in till lasarettet