Pinjenötter

sussisus

Trådstartare
Kan/får hundar äta pinjenötter?

Solrosfrön är ju tydligen okej eftersom det brukar finnas med som utfyllnad i godis och vegetarisk hundmat - men pinjenötter?:confused:

Sv: Pinjenötter

Ingen som vet om det är okej att hunden äter pinjenötter?
För det gör Izor, han som inte är så intresserad av något annat människogodis vill gärna att jag ska råka tappa pinjenötter så att han kan äta upp.

Man ska väl inte ge jordnötter till hundar, men är det samma typ av nöt?

Dyrt och onödigt, tänker jag. Även om det inte är svar på din fråga.
Jag skulle ge hundgodis istället, och vara glad över att hunden inte är intresserad av allt som går att äta.

Pinjenötter är väl för övrigt inte nötter eg, utan kottfrön.

Jo, det är skönt att inte ha en bull/glass/mm-ätande hund. Fast ett och annat chips slinker ner, speciellt när lillmatte eller husse inte upptäcker i tid att det tappats på golvet.

Inte så att jag tänkte mata honom med pinjenötter, mera använda som riktig oväntad belöning liksom.

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
464
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
755
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka