Pimpa min fodertunna

TheRedLightning

Trådstartare
Nu har jag letat och blivit gråhårig, så jag har gett upp på att hitta den där fodertunnan som sticker ut ur mängden.

Idag har jag ett grönt "oljefat", men det är så stort och otympligt (locket kärvar och är inte roligt på vintern när det är kallt). Så jag bestämde mig för att skaffa en mindre tunna i plast. Nackdelen är att jag hittar bara dessa svarta och de har dom andra i stallet också.

Så det jag undrar över, hur kan man "pimpa" sin fodertunna så den sticker ut, samtidigt som det underlättar vilken som är sin egen?

Funderade ifall man skulle måla något litet konstverk på den, så den ser snygg ut också, men blir osäker på vilken färg man kan använda så det fäster och sitter kvar.

Hur har ni "pimpat" era fodertunnor? :D

Klistra på bling-bling? Ett fräckt tryck (som på bilar etc). Kanske lite svårt att få det att fästa dock. Blinget borde inte vara något problem med ett bra lim.

Haha, kul idé!
Det finns ju såna där klistermärken till tex soptunnor, kanske något sånt? Väggdekor borde med funka.
Vanligt hobbylack fäster väl på plast, om du vill måla själv menar jag. Plastprimer tror jag det kallas (jag är kass kass kass på sånt, så ta det med en nypa salt).

Klistra på bling-bling? Ett fräckt tryck (som på bilar etc). Kanske lite svårt att få det att fästa dock. Blinget borde inte vara något problem med ett bra lim.
Du menar typ som dekaler de sätter på bilar? Ja, det är ett alternativ, synd bara att inte sidan är helt slät på den modellen jag spanat in mig på bara, blir fult om det blir bubblor i den. Annars är det snyggt ja. :up:

Köpte en dekal till en adr-skylt, som är svart och det blev snyggt, men den var förvisso slät.
adr-jpg.2934

Är man vanvettigt seriös kan man klistra upp på svart plast och skruva fast i tunnan, om man vill ha på fronten.
Klistra upp på svart plast? Hur menar du nu? Som en böjlig svart plastskiva och fästa på kanten? Vet inte om jag gillar idén om att skruva i tunnan, tänker på att jag inte är så bra med skruvar och hål som håller tätt. :p

Svart plast, klistra på märket, skruva på det på fronten på tunnan.
Hm, nja jag vet inte. Är lite kräsen, är mer inne på att låta tunnan vara som den är och försöka klura ut något jag kan "pimpa" den med som den är.
Nu hittade jag att akrylfärg fäster på plast, bara ytan inte är fet. Då är frågan om fodertunnor har en fet yta eller inte, hmm.

Fast det hade jag inte gett mig på. Den ytan kommer inte ens sprayfärg att fästa bra på (vi har troligen likadana tunnor och har försökt märka dem med färg).

Du kan ju alltid pimpla locket där det är slätare ytor.

Kikade närmare på en av modellerna jag tittat på och det verkar som det är ett företag här i närheten som gör dom, så tänker nog köpa en sådan för att sponsra dom och det hade både släta ytor på locket och sidorna, som jag kunde se.
Om jag inte missminner mig finns det bara en annan sån tunna i stallet än så länge.

Tycker detta känns som ett spännande projekt. :D

Nu har ju jag inga "fräsiga" tunnor om man tänker på färger osv. då jag är alldeles för minimalistisk för sånt :angel:

Men jag har ju enbart de där vita smarta tunnorna från Ikea som är stapelbara. Till dem har jag gjort skyltar "Cassie Betfor" "Cassie Krafft" osv. som sitter på varje lock. Dessa har jag gjort i datorn, skrivit ut, laminerat och klistrat på. :)
Resultatet när tre lådor står på varandra med mineralhinken högst upp och alla har matchande skyltar är.. tillfredsställande :love:

- För att inte nämnda hur mycket det underlättar för sambon de dagar han är ute och hjälper mig med sysslorna.

Självklart gjorde jag en matchande foderstatstabell som sitter på väggen, som pricken över i´et. :up:

Jag funderar på att måla något på den, då jag vill att det ska se snygg ut (esteten och perfektionisten i mig som säger det), annars hade jag nog nöjt mig med en klisterlapp från en sån där maskin man skriver in text och ut kommer en remsa man kan klistra upp. :p
Vill heller inte göra för mycket, så det kanske ser lite "barnsligt" ut eller "overkill".

En fundering var att kanske rista lite i plasten och på så sätt skapa ett mönster, funderar hela tiden nu.

Poscapenna? Där jag har hästen är brevlådan(vanlig postens i grön plast) målad med poscapenna. Den har stått där i över ett år och märkningen verkar hålla (har även sett en skidhjälm dekorerad med samma penna, dekoren höll i mer än en säsong).

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 700
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka