Pimpa gamla schabrak- tips sökes!

finapina

Trådstartare
Har ett gäng gamla schabrak.Fullt funktionsdugliga men lite urblekta och fula.Missfärgade av sadelgjorden.Någon som har uppiffningstips? Textilfärg förstås men hur är det med tråden om den är i syntetmaterial? Drar den åt sig färg alls då??? Kan man pimpa med ngt annat kul?
 
Nej, syntet brukar inte ta åt sig. Men det kan ju bli lite roligt också. Är du piffig kan du ju måla på så det blir t.ex kritstrecksrandigt eller så.
 
Jag brukar brodera nåt på allt som är gammalt och tråkigt (förutsatt att det inte ser för sunkigt ut, fast jag har lite idéer för sunk också). Det tycker jag ger ett litet lyft och dessutom är det roligt!
 
Går även om man är lite händig att sy på t ex något tygmönster istället för att broder. Egentligen kan man nog göra nästan vad som helst, bara fantasin som sätter gränser tror jag. :)
 
Tolksele har satt på glitterstenar på gammalt tråkigt schabrak.

wp_20141110_10_22_57_pro_5460d1b72a6b22a7fc7f2ea5.jpg

Mörklila och kristall. De glittrar faktiskt jättefint i solen!

2_524d5c6be087c34e8acd3577.jpg


Jag har också målat ett schabrak helt i guldglitterfärg med strasskant :D

wp_20141015_20_26_57_pro_543ecf0cddf2b3765cd1618e.jpg


Under konstruktion..
10_550ea90eddf2b35061fa11c8.jpg

På ponnyn.
 
Åååh, om man kanske skulle ta upp broderiet igen, vågar man fråga hur det ser ut på andra sidan (dvs baksidan av brodyren)? ;)

Ingen bild. Men hyfsat okej ändå, vissa ser bra ut, andra sådär. När jag broderar lite seriösare (är konsthantverkare) så anstränger jag mig mer, men med så tjockt som schabrak är så syns det ändå inte igenom. :)

Broderar alltid på frihand, har alltså ingen skiss innan, vilket gör att baksidan lätt också ser oplanerad ut.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 099
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 564
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 588
Senast: Tuggben
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 212
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp