Pikeur & Victor Hugo Kavajer

cactuspower

Trådstartare
Jag är på jakt efter en bra kavaj, gärna med lite dressystuk.
Har funderat på att beställa en Victor Hugo Dressage från Eriks Hästshop alt. försöka få tag på en Pikeur Kavaj från någonstanns ifrån... :p Ang. Piekur kavajerna funderar jag mest på en Diana eller en Dooren, tycker båda ser fina ut! Jag ska ha en marinblått eftersom jag tycker svart ser lite tråkigt ut, dessutom passar det nog bra in på mig och min fux & dessutom har jag ju en marinblå Charles Owen Showhat att ha till kavajen. Dessutom ska de gå bra att tvätta hemma i maskin också.

Är det Någon av er som har erfarenhet av Victor Hugo kavajerna
(gärna Dressage men svara gärna ändå) alt. Pikeurkavajerna (gärna
Doreen eller Diana, svara dock gärna ändå om ni har någon annan modell) ??

Vad tycker ni om kavajerna? Hur är ni "byggda" om ni förstår hur jag menar - sitter kavajerna bra på er? Själv har jag ganska breda axlar
och är väll ngt kraftigare så det är bra om kavajen inte endast passar pinnsmala långa dressyrryttare... :p

Jag skriv gärna allt ni vet om Pikeur & VH kavajerna, vill ha så mycket info. som möjligt. Ska tävla i Oktober så jag måste beställa en bra kavaj inom kort.

Tänkte dock först kolla i ridsportbutikerna (ffa. under Segersjödagarna) om jag hittar någon som verkar sitta bra, så man får chans att pröva kavajen först. I annat fall lär jag ju få beställa...

Någon som vet hur lång leveranstid det är från Eriks? Är det bra service där?

Någon som vet var jag kan hitta Pikeurkavajerna billigast i Sverige?

Tack på förhand! :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Sv: Pikeur & Victor Hugo Kavajer

Här kommer det bilder på alla kavajerna också:

ridkavaj_victorhug_big.jpg

Victor Hugo Dressage 1150:-

2060207g.jpg

Pikeur Doreen ca 2050:-[/IMG]

2060205g.gif
Pikeur Diana runt 1800:-"

Prisuppgifterna på Piekurkavajerna kommer från Calevo.com.
Egentligen är de väldigt dyra för min ekonomi just nu :crazy: så om de inte går att hitta billigare någonstanns så får det nog bli en Victor Hugo som jag hoppas passar då...

Ska även köpa en ridskjorta, tänkte slå till och köpa en bra från Kyra med matchande plastrong men det ska jag kolla om jag hittar någon
under Segersjödagarna det med.

Ridstövlar har jag bara graninge (gamla modellen) :crazy: och de är så otympliga så där får det bli svarta blundstone jodphursskor och
svarta Jacson lyxleggings i stället.

PUTT PUTT PUTT!!!!

Vill ha svar ffa. om VH kavajen, eftersom min ekonomi faktiskt är begränsad :smirk:
Annars en Pikeur Diana, var hittar man en sådan billigast och var kan man beställa den?

nu vart det lite fel här när det blev skickat första gången :p

Jag tycker du skulle valt VH kavajen om du inte har så mkt pengar, den är väldigt snygg och minst lika snygg som Pikeur;n.

Jag har en Equipage kavaj, marinblå med sammetskrage, bra figurskärning, lite längre modell och väldigt stilren och fin. sitter bra på mig. passar ju även om jag ska tävla nån dressyr med ponnyn.
betalade endast 400 kr för den på pingsstävlingarna på strömsholm i våras, kostar ca 600 i vanliga fall.
Är jättenöjd, den är stilren och fin, och är mkt bättre än min förra Jacson kavaj för ung.samma pris.

:)

Senast ändrad:

Har du sett Jacsons nya?? Jättesnygg, typ 570 kr... :bump:

haft en viktor hugo tidigare dock annan modell men aldrig riktigt trivits i den har nu en pikeur diana som är underbar :love: jättesnygg, riktigt mörk mörk blå nästan svart.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka