Pikeur Ridbyxor

G

granit

Om man har normala- smala ben, något bredare höfter och rak midja. Vilken Pikeur modell passar denna kropp då ? Helskodda ska det vara.

Sv: Pikeur Ridbyxor

Alla pikeurmodeller passar i princip alla kroppar tycker jag! Underbar passform.
Jag är lång och smal och jag tycker mycket om Lascara. Den är hög i midjan. Men även cindy (som är låg modell) sitter väldigt bra! Beror lite på vad man är van vid.

men det ända jag kan råda dig till är att åka och testa Pikeurs byxor i en ridsportbutik och själv välja ut din favorit;)

Var i min butik i går. Dom hade endast lugana. Satt ok över lår rumpa midja. Men var säckiga vid knäna. Midjehöjden var ok. Någon som har förslag på någon modell som är bättre.

Provade en stl mindre. För tajt över mage och lår. Men bra vid knäna.

Cindy i den mindre storleken?

Cindy är låg i midjan och lite större midjemått.

Mondega är hög i midjan och något mindre i midjemått.

Prova Lugana Slim. Dom ar ungefar lika breda som Lugana i midjan och over rumpan, men smalare i benen.

pikeur är väldigt smala i midjan, så har du smala ben men inte så smal midja så blir det lite svårt med passformen. mondega är ännu smalare i midjan samt har vidare ben, så den är det iaf ingen ide att prova.

jag tycker modellerna som har lägre midja även har rymligare midjemått. tex lavinia, cindy, meredith.

pikeur är väldigt smala i midjan, så har du smala ben men inte så smal midja så blir det lite svårt med passformen. mondega är ännu smalare i midjan samt har vidare ben, så den är det iaf ingen ide att prova.

jag tycker modellerna som har lägre midja även har rymligare midjemått. tex lavinia, cindy, meredith.

Jag håller med. Jag har samma stl på mina Lugana och mina Cindy, medan Cindyn känns mycket större och skönare. Lugnana sitter åt så man knappt får luft. Trots att de sitter i stortsett precis lika över ben och rumpa.

Vill bara lägga in att Cavallo ärannu värre :) Deras ridbyxor får jag inte ens ihop, fast de sitter som en smäck på resten av benen och rumpan :)
Tjockis kanske :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025