Pikeur jacka storlekar?

M

-moa-

Försökte hitta mått tabell för Pikeur jackor men hittade inget.

Nån som vet hur dom är i storlekarna?
Jag har S i tex. Kingsland Dam jacka men Pikeur har ju storlekar som tex. 40 osv.
Tycker det är svårt att veta hur stora dom är...det är speciellt Cavita dam jackan jag undrar över.

Sv: Pikeur jacka storlekar?

Jag tycker de är rätt stora i storlekarna faktiskt. S motsvarar ungefär 36-38.

Haha och jag sa att jag trodde på 38-40 till dig. :D Tro mer på Sorbe eller i alla fall att 38an är ett bra riktmärke för small, att vi båda skulle ha fel är ju inte så pass troligt.. :rofl:

Hmm ok trixigt, enligt deras måtttabell så skulle jag behöva 42 pga. brösten :/
Men jag brukar ha storlek S eller max medium så vet i fasan vad man ska tro.

Det får nog bli att åka och prova nån annan stans först!

Tackar för info :)

Jag tycker dom är normala mot små. Men beror säkert mkt på vilken modell det är! Dock har alla jag testat haft väldigt korta armar, trots att det ska vara lång stl. :(

De är jätteskumma, beror verkligen på jacka. Jag har M eller L i mina KL jackor men S eller M i Pikeur, 76 eller 80. "Bör" ha typ 42 om man går efter KLs storlekar, men Pikeurjackorna blir då stora som tält.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 671
Senast: Squie
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Senast: super
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 751
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar