Pigmentförändringar på rottis?

J

Jeeves

Har i bakhuvudet för mig att det finns en typ av pigmentförändringar som drabbar t ex rottisar; är det någon som känner till detta och vad orsaken till dem oftast är?

Tycker att min tik har börjat tappa pigment runt ena ögat - inga andra symptom på hud eller i själva ögat.

Sv: Pigmentförändringar på rottis?

Jag har sett en dobbis med pigmentförändriingar pga understimulering. När hon fick flytta ifrån sin stressade småbarnsmorsematte fick hon tillbaka pigmenten och livsglädjen :)

Ähum, tack för det vetenskapliga svaret...men då är det nog en annan sort för den här lilla "råttan" lider knappast av en understimulerad tillvaro eller en stressad småbarnsmamma.

Men som sagt, tack för svaret i a f.

Någon annan som har en "råtta" med pigmentförändringar och som har fått diagnos av veterinär samt något förslag på behandling - förutom att flytta från sin familj då:smirk:

Vetenskapligt vet jag inte men det är ju bra att inte din vovve är understimulerad :)

Nej det är ju en väldans tur - Ingen som har erfarenhet av pigmentförändringar på hund?
Det MÅSTE ju inte vara rottis, det var mest för att jag hört talas om det på rottisar och om det kanske kunde vara genetiskt eller vanligt förekommande just på dessa.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 026
Senast: MML
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
936
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 919
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka