Pigmentförändringar på mulen.

ponniplutt

Trådstartare
Hoppas jag är på rätt ställe för min fråga.
Har en Welsh moutain ponny på 9 år som fått ljusa fläckar på mulen.
Först trodde jag att det kom sig av betesreduseraren men den har hon inte haft på många veckor nu
och fläckarna blir bara fler.Även runt ögonnen så försvinner färgen.Hon är skimmel om det har någon betydelse.
Har självklart pratat med veterinären som inte visste så mycke om detta utan trodde det kom av solen.

Ved tror ni??
Finns det någon som varit med om detta eller vet vad som händer med min ponny.
Hon är för övrigt jätte pigg och glad och verkar inte det minsta besvärad.
Men det är jag.
Ska ringa annan vett nästa vecka hon är ju trots allt inte sjuk..eller??

Sv: Pigmentförändringar på mulen.

Finns det verkligen ingen som sett eller hört om detta.
Tycker det är läskigt som 17
Veterinären bokad till onsdag nästa vecka..

Stora bilden är från i dag.
hon har dock rullat och är lite grådaskig i pälsen vilket går bort när man borstar.Men fläcken..
Lilla bilden är från i mars.

Det har jag aldrig sett innan. Bra att du ska kolla upp det. Du får gärna uppdatera med vad det är för något.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 410
Senast: Bison
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: fio
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 173
Senast: lizzie
·
Katthälsa Var på den årliga tandkollen med min herre idag, och nya missan fick också en koll. Hon hade inte verkat besvärad från munnen alls, men...
2
Svar
37
· Visningar
4 984
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka