Piggborste

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lovizz

Detta eviga tjatande huruvida man ska borsta/kamma ur man och svans med piggborste eller inte... hur gör ni? vad använder ni piggborsten till?
:banana:

Sv: Piggborste

Jag använder piggborsten till kroppen och manen/pannluggen. Har inga problem med att använda den till svansen men jag föredrar en annan borste till det.:bump:

Jag använder piggborste på hela hästen förutom mule/nosrygg.

Jag har borstat man, svans och pannlugg med piggborste i alla år och min häst ser inte det minsta lilla luggsliten ut. ;)

Jag använder den på hela kroppen. När hästen fäller mycket brukar den vara till nytta och ibland när hästen är väldigt lerig. Brukar dra igenom manen och svansen med den några gånger i veckan också. :)

Jag använder endast piggborsten på torkad lera och vid fällning av vinterpäls. I alla fall vad som gäller mitt halvblod. Hon släpper tagel väldigt lätt så skulle jag använda piggborsten i svansen så skulle det inte bli någon svans kvar. Manen är inte lika känslig, men det är inga problem att borsta ut den med vanlig rotborste.

När det gäller shettisen så kan jag använda piggborsten till svans och man för hon har rejält av den varan. Använder mest fingrar och rotborste där också.

/Lizzie

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
1 212
Senast: Lillefrun
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 890
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
718
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår