Piercing på hund!?!?

Lycanthrope

Trådstartare
"Piercing på hundar?
En chihuahua med hål i öronen, gulligt eller grymt? Danska djurrättsorganisationen Dyrenes Beskyttelse ser med oro på trenden att hundägare tar hål i sina hundars öron.

”Det är otroligt vad folk ägnar sig åt för att själva synas. De tänker inte alls på smärtan djuret måste uthärda”, säger veterinären Lotte Brink från Dyrenes Beskyttelse. "
Källa: Aftonbladet

Vad anser ni om detta fenomen?

img_480ed4cc1c064.jpg

Sv: Piercing på hund!?!?

Helt jävla sjukt och absurt! :mad:

Tänk när den stackars vovven ska klia sig,och den sliter sönder hela öronen!
Nä,fy fan!

Det säger väl sig själv?
Jag ryser än idag av ljudet när jag öronmärkte mina getter. Fy, hoppas jag slipper göra om det.

Inte bara grymt utan även otroligt tramsigt. Varför skulle man vilja ha hål i öronen på son hund?

Usch, stackars hund!
Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå det här med att förmänskliga sina hundar. En hund ska inte ha hål i öronen, så länge den inte väljer det själv... och det lär ju inte hända. :grin:

*Halvt knapplån*

Men vad är egentligen skillnaden på att märka getter och pierca hund? Getterna gör man det ju på av ett syfte men ur smärtsynpunkt borde det ju vara samma sak eller? Så då borde det ju inte vara mer synd om hundarna än om getterna eller andra djur som man märker? Vill tillägga att jag är emot att pierca hundar men det vara bara en tanke som jag hade.

Grymt..lika grymt som att korna får springa runt men stora gula saker i öronen...

Fast man märker ju inte getter för att det ska vara snyggt, det är ju den enda anledningen till varför man piercar hundar.
Sen är det ju självklart inte bättre att märka getter, men det har ju iallafall en mening, antar jag.

Varför gör du de på Kor och får jo för att de gör jobbet enklare.

Varör tar du hål på hundarna öron för att de är snygg..

Och så var människan igång med sina ideer är de inte jobbet som ska bli lättare--mitt tips köp mindre djur eller håll dom i olika hagar..

Tycker inte ett dug att de är någon skilnad

*Halvt knapplån*

Men vad är egentligen skillnaden på att märka getter och pierca hund? Getterna gör man det ju på av ett syfte men ur smärtsynpunkt borde det ju vara samma sak eller? Så då borde det ju inte vara mer synd om hundarna än om getterna eller andra djur som man märker? Vill tillägga att jag är emot att pierca hundar men det vara bara en tanke som jag hade.

Det är lag på att märka getter. Jag hade hemskt gärna sluppit. Speciellt eftersom de lyckades slita ut öronmärkningarna trots att de var gjorda efter alla konstens regler och med metallklips.

Varför gör du de på Kor och får jo för att de gör jobbet enklare.

Varör tar du hål på hundarna öron för att de är snygg..

Och så var människan igång med sina ideer är de inte jobbet som ska bli lättare--mitt tips köp mindre djur eller håll dom i olika hagar..

Tycker inte ett dug att de är någon skilnad

Man får inte bryta mot lagar;) Det är lag på att kor och getter SKA vara öronmärkta.
Jag hade helst gärna sluppit märka dem.

:grin:Jaa se och vem har kommit på lagen :mad:

duma vi människor.. sätt en klisterlapp i örat i stället :grin:

Tycker det är helt sjukt!Så himmla dumt.USCH!Blir så arg på dom som gör det.:mad:

:grin:Jaa se och vem har kommit på lagen :mad:

duma vi människor.. sätt en klisterlapp i örat i stället :grin:

Det har något att göra med att det ska vara en permanent märkning. En klisterlapp lossnar ännu lättare.

Jag tycker inte om den lagen heller. Men det har med att hindra smittspridning att göra. Säkerhetstänkande helt enkelt.

Senast ändrad:

Om nu en veterinär uttalar sig om att det är grymt så borde det väl göras nånting åt öronmärkning av andra djur. Har svårt att tro att hundar lider mer.

Om nu en veterinär uttalar sig om att det är grymt så borde det väl göras nånting åt öronmärkning av andra djur. Har svårt att tro att hundar lider mer.

De gör nog en övervägning av vad som är viktigast, att kunna kontrollera smittspridning som tex mul och klövsjuka eller nu senast blåtunga och något som enbart är till för skönhet. Det är väldigt allvarliga sjukdomar och det är mycket viktigt att kunna spåra djurens historia.

Märkningen måste sitta permanent så det är väl öronmärkning, tatuering eller microship. Av dessa så verkar ju microship vara det mest humana av det jag sett. Frågan är varför de inte använder det?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka