F
Frippen
Är det någon som har tränat piaff/passage med femgångare? Jag tycker att inlärningen försvåras av att dom gärna blir laterala i rörelserna. Hur har ni gjort för att komma förbi det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller varför inte en "omvänd" piaff i grisepass iställetDen laterala rörelsen är nog inte det största problemet, men det största jobbet på en femgångare är att få den till jobb med inriktning på bärighet. De vill hellre spjärna tag i bakbenen, och jobba med påskjutskraft istället. Kanske en piaff i flygande pass.
Hur la du upp träningen då? Är det bara jag som har problem med att tölten poppar upp ibland vid samling i trav?
Varför verkar det vara så "inne" att målet är piaff/passage? Förstår det inte riktigt. Då borde man kanske köpa sig en PRE eller liknande i stället! AR är säkert super för att bygga upp och stärka hästen, men jag tycker som så att tex många femgångshästar är faktiskt inte bygga för den typen av samling. Varför välja en sådan ras om man tvunget vill träna piaff/passage?
Bara min åsikt och ingen kritik!
Varför verkar det vara så "inne" att målet är piaff/passage? Förstår det inte riktigt. Då borde man kanske köpa sig en PRE eller liknande i stället! AR är säkert super för att bygga upp och stärka hästen, men jag tycker som så att tex många femgångshästar är faktiskt inte bygga för den typen av samling. Varför välja en sådan ras om man tvunget vill träna piaff/passage?
Bara min åsikt och ingen kritik!