Photoshop!!

Sv: Photoshop!!

Jag har det inte, men såg det på expert igår och det kostade 995 kr.. så det är ganska dyrt, men man kan ju alltid ta hem det genom internet:angel:

Jag älskar photoshop :love:

.. och ja, det är ganska dyrt :/

riktiga photoshop kostar väl bra mycket mer än 995, snarare runt 10000 har jag för mig...

i övrigt, till TS: fråga på "Datorer" istället, där såna här frågor ska vara! :)

jag kan vara ute och yra, men photoshop är DYRT som f*n..
iaf om man ska ha en fullversion... det som är billigare brukar vara photoshop elements som är en mindre version av programmet...

På en diskett bränner du ingenting. Det gör du däremot på en CD eller DVD.

Om du har programmet installerat så du kan använda det på datorn så har du sannolikt ingen nytta av att bränna ner det. Om du har lagt in installationsskivan separat från installationen så kan du ha nytta av en bränd skiva, så du kan installera det på andra datorer.

Att använda program utan licens, eller att kopiera köpta program, är olagligt. Du bestämmer själv om du vill ta risken eller inte.

/Ida

Som andra sagt. För en privatperson är Photoshop något av överkurs. Och det kostar ju som sagt en hel del. Jag använder CS2 och tror att jag betalade 11 500 för det.

Men jag skulle inte överleva dagen utan mina Adobeprogram. Photoshop är kung när det gäller bildredigering. Det klarar av allt. Men å andra sidan. Som fotoamatör behöver du inte ens en bråkdel av funktionerna i Photoshop. Skaffa Photoshop elements istället som är gjort för hemanvändare.

Jag använder Gimp istället. Jag arbetar mest med lättare fotoredigering och lite amatör-logobyggande (när jag inte använder vektorprogram till det), och det räcker det gott och väl till.

http://www.gimp.org

ojoj, tur att man får låna bärbar data från skolan (från man börjar 1:an till man slutar 3:an) med photshop på :p

paintshoppro finns också som alternativ och är inte heller så dyrt.

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
8 153
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar