PG-omslag (iinfl. i strålbensburschan)

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Lisaaa__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 919
L

Lisaaa__

Hej hej!

Min häst ska skos med PG-omslag för han har inflammation i strålbensburschan. Har ni erfarenheter av PG-omslag? Man kan väll ha brodd i fast dem är skodda med PG?

Han har endast behandlats med kortison en gång i strålbensburschan vf fram. Veterinären tyckte han såg mkt fräschare ut på återbesöket så efter 10 dgr efter de skulle jag börja rida han lite i skritt ca 5-10 min till att börja med, göra de i 3v sedan inslag med trav sen återbesök om 6v. Har skrittat honom nu i ca 2v. Men PROBLEMET är att han en dag levde rövare i sin lilla hage(den är inte stor alls) han tvärnitade, reste sig, bockade och ja allt man kan tänka sig. När han kom in var han mkt varmare i vf där han är behandlad än i hf. Hade på kylliniment, dagen efter var han normal i benet. Men jag tror det har gått upp och att han måste behandlas igen :/ Kyler honom med vatten efter ridningen nu och lindar benen. När vi kommer till återbesöket kmr jag tala om att han var varit vild i hagen och att han var varm. För jag känner på mej att han inte kommer vara ok :/ Har ni haft hästar med infl. i strålbensburschan? Berätta. Imorgon kmr en kilopraktor också för som ryttare känner han endast av att han går orent när han går i form, han kanske sitter fast i ryggen exempel och gör så att han lägger över belastning på vf?

Snälla skriv om ni vet svar på mina frågor eller har några råd :)

Sv: PG-omslag (iinfl. i strålbensburschan)

Hej hej!

Har ni erfarenheter av PG-omslag? Man kan väll ha brodd i fast dem är skodda med PG?

Snälla skriv om ni vet svar på mina frågor eller har några råd :)

Min ponny skos vid behov med PG Beslag.

Den "plastplatta" som skruvas i ovanpå själva plåten finns både med och utan brodd.

Funkar kanonbra på min ponny när han har sina dåliga perioder.

Min ponny skos vid behov med PG Beslag.

Den "plastplatta" som skruvas i ovanpå själva plåten finns både med och utan brodd.

Funkar kanonbra på min ponny när han har sina dåliga perioder.

Tack för ditt svar :)

Ska ringa hovis nästa vecka hoppas han kan komma så fort som möjligt :D Min häst måste bli frisk snart :)

ingen som har ngt att skriva? :) Hade föresten ut en kilopraktor idag, han satt han i bogen och har gått och belastat hf mer och därför fått inflammation. Jag tror ändå han får sprutas igen eftersom hnan har gått och belastat om fel nu länge..

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 208
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 438
Senast: pews1972
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 647
Hästvård Hej! Min häst, en 4-årig new Forrest blev halt på v.f i slutet av augusti 2012. Veterinären röntgade v.f kota, hov + carpus= ua...
Svar
5
· Visningar
9 087
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka