Pfiff Lovell

L

Laluchi

Hej! Kan någon säga något om Pfiff Lovell?
-Kvalité
-Knästöden, hur uppbyggda är de?
-Djupet i sitsen
-Lädret
-Vad har ni för hästar som har den?

Sv: Pfiff Lovell

Har haft en sådan,
Den är mjuk och skön att rida i.
Lädret helt ok!
Inte alltför djup men ändå sitter du bra ,
Knästöden är ej så stora, men dom är till hjälp ;)
Halvblod med normal manke, Hoppas det var till nån hjälp...

Tack! Funderar mest på knästöden, jag vill kunna
jämföra med någon annan sadel som jag har mer kännedom om. Kan du nämna ngn som är snarlik? Hur är den jämfört med nya stubben avalon? Kentaur?

hmm kentaur medea har större knästöd lovellens, är kanske mer mer liknade kieffer lech stavas det så :D
stübben har ja inte så mkt erfarenhet av,
Dom är liksom mer utdragna och vad kan de vara 2-3 cm höga??
Men absolut skön att rida i men jag ville ha mer knästöd så jag köpte en med utanpå liggande stöd,
Lycka till...

Tack! Då är den inget för mig, jag måste ha mera knästöd.

Halvblod med normal manke, Hoppas det var till nån hjälp...

jag her en pfiff amaretto nu hemma till min häst, vet inte riktigt vad det är för skillnad mellan märkena, men jag gillade sadeln skarpt den är jätte mjuk att rida i.

men jag funderar lite hur ser ditt halvblod ut om ryggen är hon spik rak vilken vidd på bomen har du :confused:

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 565
Senast: morgaine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka