Petronilla har fått barn!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Petronilla

Trådstartare
Igår 4 december, klockan 11.13 nedkom jag med en liten Jim. Kom in på förlossningen klockan 06.30 och var då öppen 4 cm. Började krysta vid 11.00 samtidigt som de försökte lägga EDA. Så jim är född på 2 alvedon. Det var en häftig upplevelse. Han vägde 3835 g och var 52 cm lång. Stannade kvar på salen till i morse. Nu är vi hemma och det är så skönt.

Ha det så bra. Kram Petra.
 
Sv: Petronilla har fått barn!

Grattis :)

Men åker man alltså hem så tidigt efter en förlossning?
 
Sv: Petronilla har fått barn!

Det var min andra förlossning och jag har en två åring hemma, så jag valde att åka hem tidigt.

Förra gången var jag kvar i 3 dygn.
 
Sv: Petronilla har fått barn!

Ok, jag kände mig lite nervös att direkt efter första förlossningen ska behöva åka hem. Skönt att få kunna välja själv hur man vill göra.
 
Sv: Petronilla har fått barn!

Grattis :)

Men åker man alltså hem så tidigt efter en förlossning?

Ellen föddes 18.05 på kvällen och jag åkte hem vid 11 dagen efter :smirk: hatar sjukhus så...

Med David (min första) så föddes han 06.27 på morgonen och jag åkte även då hem dagen därpå... hatar man sjukhus så gör man ;)
 
Sv: Petronilla har fått barn!

Grattis :)

Men åker man alltså hem så tidigt efter en förlossning?

Det är valfritt! Alma föddes 04:13 och vi åkte hem vid 12... Kändes skönast så! Var aldrig upp på bb utan gick hem direkt från förlossningen. Totált tog det 14 timmar från att vi gick ut genom ytterdörren tills vi var hemma igen.
 
Sv: Petronilla har fått barn!

Grattis :)

Men åker man alltså hem så tidigt efter en förlossning?

Jag snittades på fredagen (första barnet) och fick åka hem på måndag morgon. Hade de kunnat skriva ut mig på helgen hade de gjort det!

Inte mig emot iofs då jag inte gillar sjukhus. Att jag har värdens bästa man som hjälpte mig med allt gjorde förstås saken lättare!

Mvh / Fia
 
Sv: Petronilla har fått barn!

Oh, grattis.
Visst är det skönt när det är över?
Hej tår!
Och lätt gick det visst också.

Jim så fint till Tom, jag gillar korta namn.
Bilder, bilder!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 565
Senast: rubytoo
·
Gravid - 1år Åh, äntligen får man lite tid! :) Tänkte berätta om min förlossning, som jag bara upplevde som positiv! Födde en liten son på BF+6 Var...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: MittNyaJag
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 027
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 184
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp