Petrie-Anky hur är de?

Miagi

Trådstartare
Är det någon som vet hur de är efter en tids användning???
Könings "sir" modellen?
Eller liknande modeller, jag vill veta allt.

Ni som har dessa modeller kan väl berätta!

Sv: Petrie-Anky hur är de?

Jag har kollat in ett par Petrie Anky men tyvär blev det inga nu i sommar *shoppat för mycket ridkläder redan nere i München*.

Vad jag har hört så skall de vara mycket stela i början men efter att du har gått in dem skall de vara helt okej, precis som om du hade ett par Cavallo ridstövlar på dig. Cavallo gör sina Piaffee stövlar av kalvskinn och Anky stövlarna är gjorda av oxskinn vilket gör att Petrie Anky är stelare innan du som sagt har gått in dem men de skall inte sjunka ihop på samma sett som ett par Cavallo stövlar gör utan de skall behålla formen bättre i skaftet men är inte säker då jag bara har hört det (vill också ha ett par Petrie Anky!).

Om du skall ha ett par Petrie Anky föreslår jag att du inte har dragkedja då den kan gå sönder och ha sig (som jag har läst i trådar att mång har haft problem med).

Hm Könings "Sir" modell, vet ingenting om den men är inte Könings lika i pris med Petrie Anky? *måste få veta!*..Någon som har koll på hur det är mellan stövlarna i pris? :o

Hästgallerian uppe vid "Ryttis" (Ryttarstadion, buss 55 dit) har Petrie Anky stövlarna så om du skall köpa ett par är det nog dit du skall vända dig, och om det skulle stå mellan Könings och Petrie hade jag personligen valt Petrie Anky stövlarna :love:

//"Chris"

Senast ändrad:

Testa och sök på gamla trådar också.
Det finns flera om just Petrie Stövlarna!
Du kan säkert hitta info. om Köningsstövlarna också om du tesar och söka.

På Calevo kostar Könings Sir 4381:- :)
Sedan tror jag i oförsig att frakten kostar en del, runt 200:- har jag hört av andra som beställt från Buke.

Tack cactuspower :D

Miagi:
Petrie Anky kostar för mig som skall ha storlek 41-42 4295kr på hästgallerian så nu har du pris uppgifter om båda ridstövlarna och själv tycker jag att Petrie Anky ser snyggare än med sitt höga skaft :love:
Könings har de på Hästbiten, dock inte Sir modellen :crazy:

hästgallerian 4300 kr för Ankyoch Könings ca 5000kr.. Cavallo Piaffe 4900kr..

Nej! Inge dragkedja.. det går ju sönder garanterat.

Det är ingen sport att få på och av då! ;)

Ankyn låter ju smartast, måste ju prova om de sjunker eller ej, om det nu sägs så.

Då är Petrie Anky stövlarna självklara i mina ögon :love:
Sjunker ihop gör alla läderstövlar i skaften mer eller mindre, men du måste också ha i åtanke att Petrie Anky kommer att vara stela att gå i från det att du har köpt dem tills dess att de är rktigt ingådda vilket kan ta ett tag (vet dock inte hur länge).
Håller helt och hållet med dig ang. dragkedja, de skall ju sitta bra men för lätt att komma ur stövlar skall det ju inte vara *ler, får ibland be om hjälp att få av Cavallo Piruette stövlarna då inte stövelknäckten hjälper :bump: )
Nu är det bara ett arbete som gäller för att sedan köpa sig ett par Petrie Anky :love: (vänte tid är 8-10 veckor *suck*)

Senast ändrad:

Vaddå? är det väntetid på stövlarna??? Måste de måttas? Även om man är "normalmått" på benen.

Bläh! I så fall, för jag har ju pengarna ihopsparade NUUUU! :mad:

Vill ha NU eller på Måndag rättare sagt...

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
754
Senast: jemeni
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar