Petit Basset Griffon Vendeen

S

Sveipur

En dag när vi var ute och red hörde vi en jakthund som drev i skogen. Så dök den upp framför oss på vägen och både jag och sambon kände :love: :love: :love:

Tittade i en hundbok och på nätet och hittade vad det var för ras. Läste lite om den och det låter som en ras för oss. (Favoritraserna i övrigt är strävhårig tax och strävhårig Jack Russel.)

Någon som har eller känner en Petit Basset Griffon Vendeen?

Sv: Petit Basset Griffon Vendeen

Vi har haft en. Bra jakthund med lagom långa drev och en trevlig familjehund. En utmaning om man vill ha en lydnadschampion. En bra ras om man vill ha en jagande familjehund.

Trevlig och envis... Kollar gärna om man verkligen menar det man ber den om...

Min mamma o styvfar har en sådan. Hon är väldigt aktiv. nu när hon är 8 år börjar hon lugna ner sig. Annars har hon varit väldigt flaxig. Min morbror har haft en sådan, och den var lugn och trevlig sedan starten.
Har även en bekant som har en sådan, och den är också väldigt aktiv och flaxig.

Tyvärr verkar den ganska ovanlig. Har bara hittat någon enstaka till- saluannons.

Får väl åka till hundmässan i Älvsjö i december och dregla lite.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambon funderar på att köpa hund i år och jag hoppas kunna få lite råd av alla kunniga Bukare där ute. Sambon och jag har...
2
Svar
36
· Visningar
6 339
Senast: FannyoArre
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 043
K
Övr. Hund Passade för en tid sedan en Petit Basset Griffon Vendeen hane som heter Albert :) Han var en otroligt trevlig hund! Så trygg och...
Svar
6
· Visningar
2 290
Senast: Clintan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022