Pest eller kolera?

Agent Orange

Trådstartare
Om ni fick välja att ha er häst med många hästar (trångt o ibland lite bråkigt) men ändå ganska stor hage, som blir riktigt geggig framemot hösten pga hästantalet ELLER i en mindre hage med enstaka häst som även den blir geggig, men kanske inte lika...

Vad skulle ni föredra?

Sv: Pest eller kolera?

Jag skulle helst vilja ha den stora, men det är inte roligt på vinter när hagarna blir så leriga. Då tycker jag det är bättre att gå i mindre och inte lika lerigt. Men en kompis är ett måste.
Men ingen lite fyrkantshage då, utan så det är lagom yta att röra sig på.

Den lilla hagen är inte pytteliten, (ingen fyrkantshage) men på tok för liten för mitt tycke... Men det blir lerigt i den också, men kanske inte riktigt lika mycket....

Om den lilla hagen ändå blir lerig så hade jag tagit den stora och sett till att ha en fräsch och torr bädd så hovarnaoch benen får "vila" under installningen.

Men jag förstår inte varför ha det så egentligen? Antal hästar per yta blir ju ändå samma dvs lika lerigt. Hade vart en annan sak om ett fåtal hästar går i en stor hage mot en flock hästar som går i lika stor hage. Då gör det skillnad.

Jag hade nog haft det annorlunda om det var jag som bestämde.....:) Men det är det inte nu tyvärr, är man inackorderad så får man ju följa de bestämmelser som finns och välja det alternativ som verkar bäst... Därav min fråga.

MVH

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 252
Senast: Roheryn
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 452
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 377
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka