Pest eller Kolera?!

JollyJumper

Trådstartare
Vad är bäst för hästen? Har en skada, vilat 3månader är under igångsättning och ingen vet om hästen kommer att hålla i framtiden. Ska jag ha hästen ute dygnet runt på bete med de övriga hästarna eller ska jag ha hästen inne på nätterna ensam? Vad är mest skonsamt för skadan (som för övrigt inte märks alls just nu utan det kommer isf senare vid hård ansträgning)och framför allt hästen? Kan jag med gott samvete fortsätta upptrappningen av ridningen och ändå ha hasten ute dygnet runt eller ska jag ta in på kvällen för att vila under natten. Blir nog inte så mycket vila ensam kanske... Får hästarna tillräckligt mycke vila ute på nätterna/dagarna för att kunna ridas ordenltigt? *känner mig som VÄRSTA hönsmamman och skäms lite* :o Hur skulle ni ha gjort?

//Jolly

Sv: Pest eller Kolera?!

Jag hade låtit hästen gå ute, det känns som att de kan stirra upp sig annars och då kan ju skadan bli värre.
Om hästen går med andra hästar som inte jagar tycker jag det är bättre o ha pållen ute.

Sv: Pest eller Kolera?!

Hmmm det är min häst som jagar. Men vågar/kan jag fortsätta igångsättningen fast hästen är ute hela tiden ( 2h vila inne/dag kanske)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 508
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 296
Anläggning Hjälp! Jag har min häst inackoderad i ett mindre stall, det är bara min häst och hyresvärdens två hästar där. Mer än en gång under tiden...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 474
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka